Gå til innhold

Nå kan du prøve IE8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, dette er en beta ja..

Kødda til sidebar gadgetsene, forstørret skriften og ikonene.

Så den forsvant fort ;)

 

Men virket da kjapp og helt grei, men skal veldig mye til før IE slår Firefox med sine geniale utvidelser.

 

Funker helt fint med Vista SP1 RTM norsk som det sies her.

Prøvde kun på 32 bit.

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Testa heimesida mi nettopp og IE8 takler CSS'en der bra. Men greier enda ikkje opacity effektane også var det noko tull med textarea elementet.

 

IE har aldri forstått "opacity". Bruk filter:alpha(opacity=70) for gjennomsiktighetseffekter (dette fungerer fint i IE6,IE7,Opera,FF,Safari,Flock). For å dekke de fleste nettlesere bruker du opacity og filter:alpha(opacity=x). Nyere versjoner av Firefox støtter også nå opacity, så du slipper -moz-opacity hvis du ikke ønsker å dekke de med eldgamle FF-versjonene.

 

mvh

Lenke til kommentar
Den støtter altså ikke "prerelease"-versjoner av Vista SP1

 

Hva mener dere egentlig med "pre-release"?

Folk som da sitter med Windwos Vista Service Pack 1 BETA eller RC kandidater?

 

 

Jeg installerte Windows Vista Ultimate 64bit for tre dager siden, med den nye Vista SP1 disken som var / er tilgjengelig på MSDN, og her fungerer det hvert fall helt uten problemer :)

 

SP1-versjonen som er tilgjengelig på MSDN er den endelige versjonen av servicepakken. IE8 beta støtter ikke beta- eller RC-versjoner av SP1. Prøvde i går på Vista Ultimate 64 bit. Fikk feilmelding som sa at versjonen av operativsystemet ikke var støttet.

 

 

Irritabelt at den ikke støtter sp1 beta. Kan ikke MS få ut fingeren snart! NEKTER å fjerne sp1beta for å få testet ie8 beta. Jeg vil ha sp1 og IE8 beta :p

Service pack 1 slippes om en ukes tid. Microsoft har sagt at den slippes i midten av mars på Windows Update. Den har jo vært ferdig lenge, så det er jaggu på tide at de får den ut til oss sluttbrukere.

 

MSDN subscribers can now access Windows Vista SP1 via the subscriber download area. Windows Vista SP1 will be available to the public in mid-March via Windows Update and the Microsoft Download Center.

Microsoft

Thu, 14 Feb 2008 16:04:57 -0800

*klikke*

Lenke til kommentar

Sukk kjører IE8.0 beta med IEPRO tilegget noe som gir meg alle de funksjonene fra firefox og opera som faktisk er NYTTIGE.

Jeg prøvde Firefox engang og holdt fast til den selv om den var usannsynlig ustabil og ga opp Firefox totalt etter den klarte å pådra seg et Virus og nektet og starte.

Alt i alt kan jeg ikke egentlig se noen grunn til å kjøre Firefox heller, den har ingen nyttige funksjoner som jeg ikke har allerede i IE.

For de som skal kjøre IE8.0 vil jeg nok anbefale å bruke Emulate IE7 funksjonen enda.

Lenke til kommentar
Sukk kjører IE8.0 beta med IEPRO tilegget noe som gir meg alle de funksjonene fra firefox og opera som faktisk er NYTTIGE.

Jeg prøvde Firefox engang og holdt fast til den selv om den var usannsynlig ustabil og ga opp Firefox totalt etter den klarte å pådra seg et Virus og nektet og starte.

Alt i alt kan jeg ikke egentlig se noen grunn til å kjøre Firefox heller, den har ingen nyttige funksjoner som jeg ikke har allerede i IE.

For de som skal kjøre IE8.0 vil jeg nok anbefale å bruke Emulate IE7 funksjonen enda.

 

Om du mener IEPro legger til alle funksjoner som er nyttige i fra FireFox, da har vi to HELT forskjellige meninger på hva som er "nyttig" ;)

 

FireFox pådro seg et virus, det er vell heller du som har klart det vil jeg tro :roll:

En nettleser pådrar seg da ikke et virus helt av seg selv heller. Og om du syntes FireFox er ustabil, så vet ikke jeg. Her kræsjer hvert fall Internet Explorer en god del flere ganger enn FireFox.

 

All sånn pop-up skvip jeg får på maskinen (legger seg i programdata mappen) popper popper opp i Internet Explorer, sinnssykt irriterende. Men jeg sletter selvsagt filene som forutsaker problemet, så er det jo ikke noe problem lengre :)

 

 

Om du liker Internet Explorer, så fint for deg :)

Men jeg holder nå enda min knapp på FireFox, da den fremdeles hos meg går en god del raskere, har en haug av utvidelser jeg ikke kan leve uten, liker utseende bedre (kan jo enkelt bytte også), raskere nedlasting via FlashGot / FlashGet og den kræsjer mindre :)

Lenke til kommentar

Vel selvsagt kan det være min bunnløse inkompetanse som gjorde at jeg fikk virus på Firefox-nettleseren.

Da er det vertfall bra at det finnes Internet Explorer der ute slik at inkompetente brukere ikke får virus. For igjen: har aldri vært plaget med virus på IE.

 

Mest av alt var det disse add-onene som gjorde Firefox ustabilt mer enn noe annet, og dette var de mest populære tileggene. Javascript og adblock-tillegg var det vel.

 

Hvilke(n) fantastiske funksjoner er det som Firefox har som ikke IE har egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg trodde det strengt tatt var lettere å få virus med IE enn FireFox, men mulig det var i "gamle" dager.

 

Dette er noen av tingene som gjør at jeg ikke klarer å bruke noe annet enn FireFox:

 

- AdBlock Plus

- AdBlock Filterset.G Updater

- British English Dictionary

- del.icio.us Bookmarks

- FasterFox

- FlashGot (med FlashGet v1.73 tweaket med FlashGit 2.75)

- IE Tab (for sider som bare virker med IE)

- Norsk Bokmål og Nynorsk ordliste

 

Også er FireFox en god del raskere hos meg, gjør det også bedre i ACID3 testen, har generelt vært flinkere til å åpne og formatere nettsider riktig, liker utseende bedre (samt støtte for skins) og muligheter for utallige andre utvidelser..

IE er også mer utsatt for pop-ups, og min generelle erfaring er at IE er mer angrepet.

 

Men hovedsaklig er det at FireFox går raskere, del.icio.us, FlashGet / FlashGot, ordlister, AdBlock og det enkle utseende som jeg liker best :)

Lenke til kommentar
Testa heimesida mi nettopp og IE8 takler CSS'en der bra. Men greier enda ikkje opacity effektane også var det noko tull med textarea elementet.

 

IE har aldri forstått "opacity". Bruk filter:alpha(opacity=70) for gjennomsiktighetseffekter (dette fungerer fint i IE6,IE7,Opera,FF,Safari,Flock). For å dekke de fleste nettlesere bruker du opacity og filter:alpha(opacity=x). Nyere versjoner av Firefox støtter også nå opacity, så du slipper -moz-opacity hvis du ikke ønsker å dekke de med eldgamle FF-versjonene.

 

mvh

 

Selv bruker jeg opacity på min side, men det ser ikke ut til at IE8 støtter dette (opacity:.20;filter: alpha(opacity=20); -moz-opacity: 0.2;*) Noen som har funnet en løsning?

 

EDIT; Har lest litt på andre fora og det ser ikke ut til at IE8 Beta1 støtter opacity standard definert i W3C ennå. IE8 Beta1 støtter heller ikke Microsoft sin proprietære "Microsoft filter". (Litt rart da IE7 støtter samme standard).

 

Bakgrunnen er at Microsoft har fjernet hasLayout fra rendering i browseren. En ting som fortsatt virker (som jeg har testet) er filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=50)

Endret av el_torro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...