Sonsol Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Først av alt vil jeg si at det bør opprettes en egen del av forumet med tanke på kjøp av forskjellige typer klær, da det kan være vanskelig å vite hvem som produserer klær av god kvalitet. Til saken. Jeg vurderer å kjøpe meg et par gode fjell/tursko som tåler vann, belastning, og er gode å gå med. Prisen er ikke så viktig, for skoene skal brukes mye. Jeg har ingen anelse om hvor mange mil som skal tilbakelegges med dem. På sidene til Marinejegerkommandoen anbefales Lundhags Professional, Alfa Bever Pro, Alfa M/77 og Varg Isogaisa. Noen som har noen første- eller andrehånds erfaringer med disse skoene? Ser også at Lundhags Syncro har scoret bra på tester, men det sto noe om at de ikke var fullstendig vanntette. Kan dette bekreftes/avkreftes? Føttene mine er ganske lange og smale, noe som er viktig å ta i betrakting når en skal kjøpe sko. Takker på forhånd for gode svar, Sondre. Endret 6. mars 2008 av Zelziuz Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Alfa Bever får smil i boka av meg. Jeg er veldig fornøyd, de både er varme og gode å gå med etter de er ingåtte... I starten vil de nok føles litt ukomfortable og stive, men det løser seg fort opp etter 10-15 timers total gange i skoene... Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Noen som har prøvd militærets standard støvler, M/77? Lurer på om de er/blir gode å gå med. De har tross alt blitt brukt ganske lenge. Dette kan jo også være fordi de er billigere. Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 M77 gjør jobben de, rimlige, tørker lett og alle kjenner til dem. Med ett lag innleggssåler, så blir de kjempe. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Løp og kjøp M77. Tursko til å bli kaat av! behagelig som fy og fungerer like god som vanlig sko og. Lenke til kommentar
robB Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg mener det motsatte. Ikke kjøp M77 skal du ha skikkelige fjellstøvler. De mangler støtte, og etter min erfaring ikke særlig slitesterke. Kjøp en kraftig lærstøvel. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Trådstarter: Hvilke sko ble det? Står mellom Lundhags Professional High og Crispi Hunter her. Har prøvd begge skoene, men klarer ikke å bestemme meg. Jeg syns ikke tungen på Lundhagsen passet meg helt, men det kan like gjerne komme av at de ikke er inngått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå