Sonsol Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har en Linksys WRT54G trådløs router som ikke fungerer som den skal. Den er koblet til "veggen" gjennom en switch, men jeg tror ikke det har noe med problemet å gjøre. Problemet er at når jeg kobler til den med en mac eller en pc fungerer bare internettet i 5-20 minutter før det plutselig slutter å fungere. For å fikse problemet kan man ta strøm-kabelen ut og inn igjen, men internettet fungerer fortsatt bare i 5-20 minutter. Jeg har ingen anelse om hva problemet kan være, for man er fortsatt koblet til ruteren, det er bare internettet som ikke virker. På forhånd takk, Sondre Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 hørtes ut som om du kjører et torrent-program i bakgrunnen (eller et annet program som lager mange koblinger mot internett) anbefaler deg å legge inn ny firmware, dd-wrt har jeg, veldig gla i det. Men det du skal fikse på er Connection Timeoput og Connection Limit (eller noe som ligner). tiden for connection timeout skal senkes betraktelig, og antall tillatte koblinger skal økes kraftig, mulig det var 4096. Men som sagt, mener det er den routeren som er designet for å oppgraderes med dd-wrt eller annen Linux-firmware Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Før forsøk på oppgradering av firmware må det kontrolleres at routermodell støttes av ny firmware. Det er forskjell på fx. Linksys wrt54G og Linksys wrt54GL Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 det er sant. har selv GL ser jeg. Men det er de samme instillingene du må fikle med... connection timeout og limit. du må øke antall koblinger og senke tiden til release connection. Maximum Ports: 4096 TCP Timeout (in seconds): 120 UDP Timeout (in seconds): 120 logg deg inn på 192.168.1.1 eller hva du har som adresse på routeren din, og prøv å finne de instillingene nevnt over (eller noe som ligner) Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Innstillingene du nevner er ingen steder å finne inne på routeren. Skal det være under wireless? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 veit ikke hvor de er eller om de finnes. prøvde aldri original linksys-firmware, jeg oppgraderte min GL med èn gang.. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg er usikker, men jeg tror ikke disse instillingene er å finne under original firmware. Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg er sikker, disse innstillingene finnes IKKE med original firmware. Har du en GL eller tidlig G modell, anbefaler jeg å installere DD-WRT. Routeren min ble ihvertfall langt mere stabil med denne (samt de innstillingene nevnt tidligere i tråden). Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Er det mulig å få en link til hvor jeg kan laste ned den riktige programvaren? Endret 13. mars 2008 av Zelziuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå