Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Linksys-trådløs router.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Linksys WRT54G trådløs router som ikke fungerer som den skal. Den er koblet til "veggen" gjennom en switch, men jeg tror ikke det har noe med problemet å gjøre. Problemet er at når jeg kobler til den med en mac eller en pc fungerer bare internettet i 5-20 minutter før det plutselig slutter å fungere. For å fikse problemet kan man ta strøm-kabelen ut og inn igjen, men internettet fungerer fortsatt bare i 5-20 minutter. Jeg har ingen anelse om hva problemet kan være, for man er fortsatt koblet til ruteren, det er bare internettet som ikke virker.

På forhånd takk, Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hørtes ut som om du kjører et torrent-program i bakgrunnen (eller et annet program som lager mange koblinger mot internett)

anbefaler deg å legge inn ny firmware, dd-wrt har jeg, veldig gla i det.

Men det du skal fikse på er Connection Timeoput og Connection Limit (eller noe som ligner). tiden for connection timeout skal senkes betraktelig, og antall tillatte koblinger skal økes kraftig, mulig det var 4096.

Men som sagt, mener det er den routeren som er designet for å oppgraderes med dd-wrt eller annen Linux-firmware

Lenke til kommentar

det er sant. har selv GL ser jeg.

Men det er de samme instillingene du må fikle med... connection timeout og limit. du må øke antall koblinger og senke tiden til release connection.

Maximum Ports: 4096

TCP Timeout (in seconds): 120

UDP Timeout (in seconds): 120

logg deg inn på 192.168.1.1 eller hva du har som adresse på routeren din, og prøv å finne de instillingene nevnt over (eller noe som ligner)

Lenke til kommentar

Jeg er sikker, disse innstillingene finnes IKKE med original firmware.

Har du en GL eller tidlig G modell, anbefaler jeg å installere DD-WRT. Routeren min ble ihvertfall langt mere stabil med denne (samt de innstillingene nevnt tidligere i tråden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...