Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda Octavia 1,6 glx - hva er den verdt?

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge bilen min - har gått lei av den. Så nå lurer jeg på hvor mye jeg kan forvente å få for den. Har en følelse av at dette kan bli et stort tapsprosjekt.

Bilen er som sagt en Skoda Octavia 1,6 glx (100 hk) 98 mod. Kjørt 160 000 km.

Ulemper:

* Småskader på begge hjulbuene (skjermen)...litt riper pluss litt bulker. PLanen er å lakkere over derre før eventuelt salg, ikke for å skule det, men for å hinde at det ruster.

* Ødelagt den orginale grillen, så jeg satt inn netting. Ble ikke heeel vellykket, men er ikke stygt på noen måte.

* Open air filer (boksen til orginalfilteret hadde sprekker i seg, så det var billgste løsning)

* Defekt abs (skal på ok snart, så da må jeg vel fikse det uansett...mest sannsynlig en føler)

* Hjemmelaget hattehylle (skal vel få på den orginale igjen)

* Trenger ny lydpotte...bakerste

* Lekker litt vann om det regner som et helvete - skal fikses

Utstyr og ting:

* Alt av bremser er nytt (altså; skiver, klosser, tromler, sylindre osv)

* Nye vinterdekk (1 år gamle sommerdekk)

* Lettmet. felger på sommerdekk

* Ingen rust

* Ny luftmengdemåler (den gamle tok kvelden pga sprekkene i det orginale luftfilteret)

* Anlegg til 13 000 (dls komponentsett, dls 2 kanals forsterker på 2 x 135 watt, 2 kanals dynabel forsterker, dy9410 sub, clarion cd-spiller med fjernkontroll) - vet ikke helt om jeg skal selge det med bilen, tviler på at jeg får så mye igjen for det, men tar jeg det ut er det jo ikke lyd i bilen i det hele tatt.

Ellers har bilen det som er vanlig av utstyr; varme i setene, sentrallås, eletriske vinduer, kjørecomputer osv

Serviceheftet er ganske greit fylt ut til jeg fikk bilen, nesten et år siden. 30 km til reg.reim må skiftes. Og som sagt, skal inn på eu i april. Sånn som jeg ser det er det kun abs'en som ikke kommer gjennom der, og det er vel en 2'er feil.

Så ja, hva kan jeg forvente? Kjøpte den for 59 000 kr, hvor stort tap kommer dette til å bli for meg?

(skal se om jeg får tatt noen bilder av den etterhvert)

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer til og med bilder. Ikke akkurat nyvasket, men men. Bulken i hjulbuen ser forresten ikke sååå ille ut irl. Når det kommer til piperenserfiguren i speilet vil ikke dene følge med da det var en julegave jeg fikk av søsteren min. Håper derimot at den fantastiske rullegardinen min trekker prisen opp...Kablene i bagasjerommet skal jeg sikkert skjule en gang jeg gidder.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Akkurat sånn jeg har det nå, med Saaben, i tillegg til at den er alt for stor for mitt behov. Håper ikke min blir et like stort tapsprosjekt, jeg ga 47.000, og nå ligger den ute for 42.500, på det som må være AutoDBs flotteste salgsannonse. Har ligget ute i to og en halv uke, kun en som har ringt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...