Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekt styringsenhet og startsperre, hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er jo at du da gjør noe som egentlig er meningen at det ikke skal gå an å gjøre enkelt, men likevel er fullt mulig. Slike bokser bruker uansett å være rimelig dyre, og det er ofte vanskelig å få synket nøkler selv.

Uansett, så vil det være et problem for noen å gi noe mer spesifikt svar når du ikke oppgir hvilken bil det er.

Lenke til kommentar

Ække alverdens arbeid. Sjekk engelske huggere etter deler, og importer selv. På andre sida av nordsjøen finnes det plenty med brukte rover-deler. Kan være du kan finne noen her i norge også; men forvent blodpris.

Hvis du ikke er redd for å få bilen stjålet, kan du lage deg en kode-boks/gjemt-tenningsbryter. Å få til rattlåsen med den lausinga kan derimot bli vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg husker Trafikmagasinet i svensk TV2 hadde noen innslag om disse dyre styringsenhetene som bare byttes når de ryker. De hadde et par eksempler der de fikk en elektroreperatør til å reparere dem for 100-200 kr (i deler) i stedet for å bytte hele boksen for 8000 eller deromkring. Så det går nok an. Om man vet hva man skal gjøre. Har du flaks, er det en liten standardkomponenet som er røket. Som du sikkert kan måle deg fram til, om du er kyndig. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle gjort det, men i følge Trafikmagasinet var dette vanligvis enkle saker.

Lenke til kommentar

Mange av dem kan man sikkert bare åpne og skylle med vann for å få ut dritt som kommer fra veien, salt f.eks, for de som har disse kontrollenhetene stående i motorrommet.

Grunnen til at de byttes er jo selvsagt at de som bytter dem er bilmekanikere, og ikke elektronikere, og dermed er det enklere å gjøre det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...