Solid Edge Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei. Vurderer å kjøpe en bil, men på bilen så er startsperra og styringsenheten er røke... Er utdannet elektriker, så kan litt om bilelektro. Det jeg lurer på er om jeg kan fikse dette selv, billig? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Problemet er jo at du da gjør noe som egentlig er meningen at det ikke skal gå an å gjøre enkelt, men likevel er fullt mulig. Slike bokser bruker uansett å være rimelig dyre, og det er ofte vanskelig å få synket nøkler selv. Uansett, så vil det være et problem for noen å gi noe mer spesifikt svar når du ikke oppgir hvilken bil det er. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Bilen er en Rover 620ti. Er foresten motorstyringa som e gått. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ække alverdens arbeid. Sjekk engelske huggere etter deler, og importer selv. På andre sida av nordsjøen finnes det plenty med brukte rover-deler. Kan være du kan finne noen her i norge også; men forvent blodpris. Hvis du ikke er redd for å få bilen stjålet, kan du lage deg en kode-boks/gjemt-tenningsbryter. Å få til rattlåsen med den lausinga kan derimot bli vanskelig. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg husker Trafikmagasinet i svensk TV2 hadde noen innslag om disse dyre styringsenhetene som bare byttes når de ryker. De hadde et par eksempler der de fikk en elektroreperatør til å reparere dem for 100-200 kr (i deler) i stedet for å bytte hele boksen for 8000 eller deromkring. Så det går nok an. Om man vet hva man skal gjøre. Har du flaks, er det en liten standardkomponenet som er røket. Som du sikkert kan måle deg fram til, om du er kyndig. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle gjort det, men i følge Trafikmagasinet var dette vanligvis enkle saker. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Mange av dem kan man sikkert bare åpne og skylle med vann for å få ut dritt som kommer fra veien, salt f.eks, for de som har disse kontrollenhetene stående i motorrommet. Grunnen til at de byttes er jo selvsagt at de som bytter dem er bilmekanikere, og ikke elektronikere, og dermed er det enklere å gjøre det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå