Gå til innhold

Hvordan unngå kopisperre på musikcd til egen backup

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
selv rippa jeg en Kent CD med cactus data shield med Easy CD-DA Extractor og så brant jeg en audio CD etterpå. Fungrerte glimrende og merka ikke noe til kopibeskyttelsen (unntatt at org CDen ikke ville bli spilt i stereoanlegget i stua da...)

Er kent cden jeg stresser med faktisk...Men at orginal cden skal bli øddelagt er utelukket.

Noen andre alternativer?

Lenke til kommentar
Slike håpløse kopisperrer lager bare krøll for både artister og kjøpere.

Ingen som ønsker å kjøpe en CD som ikke kan spilles i mange spillere.

Folk kommer jo uansett alltids rundt de sperrene uansett hvor lure selskapene tror de er!

Ridiculous... :roll:

Så hvordan kommer jeg rundt sperren på "kent" cden da?

Lenke til kommentar
(unntatt at org CDen ikke ville bli spilt i stereoanlegget i stua da...)

Men at orginal cden skal bli øddelagt er utelukket.

Det var, til en opplysning, ikke det at han kopierte cd-en som utløste det faktum at cd-en ikke fungerer i stereoanlegget. Jeg går utifra at den ikke virket før kopieringen heller..

Jeg ville gått til butikken du kjøpte cd-en i og sagt at du skulle ha en cd uten kopibeskyttelse.

Hvis du absolutt vil ha musikken inn på pc-en din, kan du kjøpe en mikrofon og ta opp fra stereoanlegget. :-P

Lenke til kommentar
(unntatt at org CDen ikke ville bli spilt i stereoanlegget i stua da...)

Men at orginal cden skal bli øddelagt er utelukket.

Det var, til en opplysning, ikke det at han kopierte cd-en som utløste det faktum at cd-en ikke fungerer i stereoanlegget. Jeg går utifra at den ikke virket før kopieringen heller..

Jeg ville gått til butikken du kjøpte cd-en i og sagt at du skulle ha en cd uten kopibeskyttelse.

Hvis du absolutt vil ha musikken inn på pc-en din, kan du kjøpe en mikrofon og ta opp fra stereoanlegget. :-P

Ja jeg skjønte det etter en stund :oops:

Det virket foresten greit med clonecd.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Går det ikke på annet vis er det bare å ta opp lyden til wav med f.eks. CoolEdit. I de fleste tilfeller er det bare å spille av CD'n på PC'n samtidig som du tar opp. Går ikke dette kan du koble CD-spiller til lydkortet og ta opp. Ingen kopibeskyttelse i verden som stopper deg da.. :)

Lenke til kommentar

hehe stemmer det ja. Orginal CDen ble ikke ødelagt av kopieringa. Den var vrang også før jeg kopierte den. Tok forøvrig opp hvor idiotiske disse sperrene er i tråden "Når kopien er bedre enn originalen".

Slike sperrer merkes kun av oss som kjøper musikken vi liker, de som laster ned mp3ene får bare enda en grunn til ikke å kjøpe CDer. Var det noen som sa meningsløs sperre? ;)

Lenke til kommentar
Går det ikke på annet vis er det bare å ta opp lyden til wav med f.eks. CoolEdit. I de fleste tilfeller er det bare å spille av CD'n på PC'n samtidig som du tar opp. Går ikke dette kan du koble CD-spiller til lydkortet og ta opp. Ingen kopibeskyttelse i verden som stopper deg da.. :)

Utrolig mye jobb. Må vel gå an å clone den for så å rippe, hvis du ønsker mp3-versjon.

Lenke til kommentar

Forrøvrig er det noen som har en enkel løsning for å rippe denne plata til mp3 ? Har prøvd halv hjertet m programmet jeg vanligvis bruker (EAC ) Den identifiserte plata helt fint og med det obligatoriske data tracket til slutt (Cactus programvaren). Men når jeg startet rippen hang alt seg og det ble bare kødd.

Løsninger? Og jeg gidder ikke forsøk m tusjing over felter på cden ol. må da være mulig å gjøre det enklere enn som så.

Lenke til kommentar
Forrøvrig er det noen som har en enkel løsning for å rippe denne plata til mp3 ? Har prøvd halv hjertet m programmet jeg vanligvis bruker (EAC ) Den identifiserte plata helt fint og med det obligatoriske data tracket til slutt (Cactus programvaren). Men når jeg startet rippen hang alt seg og det ble bare kødd.

Løsninger? Og jeg gidder ikke forsøk m tusjing over felter på cden ol. må da være mulig å gjøre det enklere enn som så.

Hva med en teipbit istedefor tusj da? Gjør samme nytten og når du er ferdig fjerner du bare teipen.

Har hørt at clonyxxl skal ta alt av sperrer. Har ikke prøvd det programmet selv enda siden den versjonen jeg har er på tysk og jeg ikke kan ett eneste ord tysk.

Lenke til kommentar

Bruk CD Rider. Ripper kopibeskyttede cder uten noen problemer.

http://download.com.com/3000-2140-10110157...tml?tag=lst-0-1

From the developer: "CD Rider is a program for digitally extracting audio from CD-roms. CD Rider can directly read the audio from your music CD-roms and store it on your hard drive in either WAV, MP3 or Ogg Vorbis format. For MP3 encoding, the BladeEnc, LAME and GOGO Encoders are supported. CD Rider support CDDB service to provide disc information and submit disc info to cddb server. Windows explorer property page extension for editing mp3 ID3 tags."

Lenke til kommentar

Tja, hvis alle gjør det så hjelper det på lang sikt da. Jeg kjøper ikke cd'er med kopisperre, da laster jeg den heller ned, kun på trass. Hadde jeg kjøpt en CD med kopisperre, hadde jeg levert den tilbake. Ikke perkele om jeg vil støtte Plateselskaper som kopisperrer platene! Synd for artisten som kanskje ikke vil sperre den, men da laster jeg heller ned platen og sender artisten noen kronasjer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...