Gå til innhold

Asus geforce 7600GS - sluttet å fungere, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et geforce 7600GS kort. Da jeg spilte wow en dag, så gikk det plutselig i svart. Etter mye frem og tilbake og fjernstyring via msn, så fikk vi det til å fungere på hdmi-kontakten (????). Dvs, den andre utgangen. På den første (vga?) kontakten hadde vi bilde frem til xp startet opp, eller vi hadde bilde i sikkermodus. Men ikke ellers.

Så er spørsmålet... hvorfor døde det? Og er det trygt å bruke det på tross av det? (Alt jeg ønsker er basicly å slippe 6fps når jeg spiller, pluss å kunne spille sims2 igjen.)

Vil det fungere å oppdatere drivere? Risikerer jeg å ødelegge maskinen om jeg plugger det i igjen?

Jeg kjøpte meg nytt kort som kommer i dag, og det vil ikke gå uansett. ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=921323 )Er alt for strømkervende og hotshot for min pc (noe jeg selvsagt ikke var klar over da jeg kjøpte det.) Jeg er svært utolmodig av natur...

Hva gjør jeg?

Endret av Mirawen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres unektelig ut som kortet har tatt kvelden,

ihvertfall noen vital deler for 3d rendering.

Prøv med nye drivere, slett de gamle og sleng inn noen nye etter en reboot.

Funker ikke det heller så er det vel bare å innse tapet.

Det som er litt sært er at det virket helt greit på den andre kontakten. Wow funket fint da. Men vi hadde noen blåskjermproblem nå og da. (Dog, jeg hadde korrupte drivere for trådløst nettverk. ... skjønt jeg satt på kabel da...))

VGA-port fungerer ikke. Men den andre gjør, med overgang. Jeg merker jeg har litt lite peiling på det til å forklare. Fikk hjelp av min bror til å få bilde igjen.

Gaaah.... Heller mot å beholde kortet jeg kjøpte i dag (8800GT), og kjøpe ny PSU. Blås i cpu, den har alltid hatt problem med sims uansett. Og plutselig en dag kjøper jeg nytt hovedkort, cpu, kabinett etc etc etc... Lei av å gruble nå.

-Mirawen-

Endret av Mirawen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...