Gå til innhold

Hva må til for at jeg kan bruke 8800GT?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg bestilte meg XFX geforce 8800 GT 512Mb ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345273 ), og var ikke klar over at det tydeligvis var et superkort. Jeg bare tenkte "hm, det var jo ikke så dyrt", og det var bedre enn mitt gamle. (Geforce 7600GS). Noob som jeg er...

Skjønner det at min psu er 300W, og jeg har lest litt rundt (etter at min bror uttrykte en del bekymring) at de to komponentene ikke går så godt sammen.

Min datamaskin forøvrig: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...=reg_R1002_USEN

Innstallert ekstra 2Gb minne (to minnebrikker a 1Gb), pluss nettverkskort

(Håper linkene vil fungere forresten.)

Sammendrag: AMD athlon 64 3500+ 2,2GHz, 140GB harddisk, 2,5Gb minne, og en PSU på 300W.

Noe mer folk må vite da?

Hva skal jeg gjøre? Sende tilbake kortet og bite i gresset og kjøpe et annet kort (anbefal gjerne noe forsåvidt), eller skal jeg koste på meg en ny PSU i steden? (Det frister mer, men vet ikke hvordan det passer sammen med resten av pc-en.) Og i så fall, noen anbefalinger??

Mvh

"Mirawen"

Endret av Mirawen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Jeg kjøpte meg nytt kort fordi mitt gamle bestemte seg for å dø. Jeg spiller wow og sims2, og vil slippe hakketheten som regjerer i wow nå. (Sims kan jeg vel ikke starte opp engang, det hakket til og med med mitt gamle 7600GS.) Det burde ikke kreve allverden av kortet. (Og cpu-en har jeg forsåvidt hatt problemer med likevel.)

Skal jeg begynne å tenke på å kjøpe ny cpu, så kan jeg liksågodt kjøpe ny pc heller.

Lenke til kommentar
Vel... Jeg kjøpte meg nytt kort fordi mitt gamle bestemte seg for å dø. Jeg spiller wow og sims2, og vil slippe hakketheten som regjerer i wow nå. (Sims kan jeg vel ikke starte opp engang, det hakket til og med med mitt gamle 7600GS.) Det burde ikke kreve allverden av kortet. (Og cpu-en har jeg forsåvidt hatt problemer med likevel.)

Skal jeg begynne å tenke på å kjøpe ny cpu, så kan jeg liksågodt kjøpe ny pc heller.

problemet med AMD, er at de bytter sokkel så ofte som du bytter sokker :S

Så det er feks problemer for deg å oppgradere til den "hotteste" amd prosessoren.

Du kan vel kjøpe deg:

1 stk cpu (feks e8500 når den er på lager) til ca 1300-1500kr

1 stk s775 hk (p35 feks) til ca 900kr

minnebrikker, pc6400 (regner med du har tregere)

Da vil du få høy y telse i systemet ditt :-) en det havner jo på ca.. 3200-3500kr.

Lenke til kommentar

takk for svar!

Det blir liksom litt over the top å gå til så ekstreme endringer i systemet når alt jeg egentlig ønsker meg å er å kunne spille wow uten 6fps, pluss å kunne spille sims2 med litt indre hakking enn tidligere. Det burde vel ikke kreve allverden, da mitt gamle 7600gs taklet det rimelig ok. (Litt bedre grafikk og mindre hakking skader ikke rimeligvis.)

Jeg har startet en ny tråd der jeg spør om jeg kan bruke (midlertidig) mitt gamle kort som døde. I alle fall på ene utgangen. Jeg takler bare ikke mer hakking. Jeg kan jo ikke snu på meg i wow uten at jeg må vente for å se om jeg peker i rett retning. (som regel gjør jeg ikke det, og må justere tilbake.)

Lenke til kommentar
takk for svar!

Det blir liksom litt over the top å gå til så ekstreme endringer i systemet når alt jeg egentlig ønsker meg å er å kunne spille wow uten 6fps, pluss å kunne spille sims2 med litt indre hakking enn tidligere. Det burde vel ikke kreve allverden, da mitt gamle 7600gs taklet det rimelig ok. (Litt bedre grafikk og mindre hakking skader ikke rimeligvis.)

Jeg har startet en ny tråd der jeg spør om jeg kan bruke (midlertidig) mitt gamle kort som døde. I alle fall på ene utgangen. Jeg takler bare ikke mer hakking. Jeg kan jo ikke snu på meg i wow uten at jeg må vente for å se om jeg peker i rett retning. (som regel gjør jeg ikke det, og må justere tilbake.)

Bytt til et billigere og dårligere kort, men mye bedre en du har. Ellers så må du værtfall bytte strømmforsyning, men siden prosessoreren er litt treig, vil du ikke få utnytta systemet helt, men vil få en god forbedring. Vurder å bytte til en "ny" cpu i samme serie

Lenke til kommentar

Det er litt diffust hva du er ute etter her.

Har du prøvd kortet og funnet ut at det ikke virker?

Har du fått kalde føtter og frykter at det ikke virker?

Jeg synes overhode ikke du skal bytte det inn

for et dårligere kort, p.g.a at resten av systemet

ikke står i "stil"

Den bekymringa for at CPU skal være en flaskehals

deler jeg ikke, jeg har prøvd 8800gt kort på et

lignende system. Det gir fabelaktig boost i forhold til

tidligere generasjoner kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...