Gå til innhold

Forskjell på Nikon D40 vs D60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er den største forskjell på Nikon D40 og Nikon D60; hvor finer man den største forskjellen. Bør en velge D40 eller D60, da det er nybegynner som skal ha kamera.
Største forskjellen er at D60 selges i kit med 18-55VR, og at D60 ellers er temmelig lik D40x. Siden D60 har lavere veil. pris enn D40x, og vil antakelig selges billigere i løpet av kort tid, ser jeg ingen grunn til å velge D40x foran D60. D40 er på sin side såpass mye billigere at den stiller seg litt annerledes i den diskusjonen. Mitt valg ville vært D60 med 18-55VR dersom budsjettet tillater det, eller D40 (med mindre jeg hadde valgt noe helt annet, f.eks. K100D Super fra Clas Ohlson til 3295,-).
Lenke til kommentar
Hva er den største forskjell på Nikon D40 og Nikon D60; hvor finer man den største forskjellen. Bør en velge D40 eller D60, da det er nybegynner som skal ha kamera.
Største forskjellen er at D60 selges i kit med 18-55VR, og at D60 ellers er temmelig lik D40x. Siden D60 har lavere veil. pris enn D40x, og vil antakelig selges billigere i løpet av kort tid, ser jeg ingen grunn til å velge D40x foran D60. D40 er på sin side såpass mye billigere at den stiller seg litt annerledes i den diskusjonen. Mitt valg ville vært D60 med 18-55VR dersom budsjettet tillater det, eller D40 (med mindre jeg hadde valgt noe helt annet, f.eks. K100D Super fra Clas Ohlson til 3295,-).

Takker for det, fant ett alternativ her: NIKON D40+18-55/ 55-200+SPORTSTAR EX 8X25 JUBILEUMS til 5561.- fra amentio.no

Lenke til kommentar

Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe fra Amentio. De er ikke spesielt seriøse og dersom prisforskjellen opp til nest billigste butikk ikke er veldig stor, ville jeg unngått dem. Sjekk webshopguiden for folks erfaringer med dem.

Lenke til kommentar
Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe fra Amentio. De er ikke spesielt seriøse og dersom prisforskjellen opp til nest billigste butikk ikke er veldig stor, ville jeg unngått dem. Sjekk webshopguiden for folks erfaringer med dem.
Personlig har jeg bare gode erfaringer med Amentio, og er ikke alene om det. Ellers kan jeg anbefale Stretto, som typisk har det samme sortimentet (spesielt på datadeler), samt lavere fraktkostnad.
Lenke til kommentar

Etter min mening går setningene: "Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe fra Amentio" og "De er ikke spesielt seriøse"

langt over streken.

Spesiellt når det er Akam.no som framfører påstandene.

Det burde vært nok å anmode om å lese brukererfaringene før en handler, og la det bli med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...