k-orm Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg har netopp kjøpt et Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB. Problemet er at jeg ikke får installert driverne . Jeg har prøvd de som følger med på cd'en, og 6-13-10-6193, og Catalyst 3.0. Etter at man har kjørt installasjons programmet skal man restarte, "driverne" skal kjøre en test rett etter oppstart av winxp men maskinen "henger" seg bare Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Har du fjernet gammle drivere fra ditt forrige skjermkort? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Når skal folk lære...når man bytter sånn hardware så bør man absolutt reinstallere win Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Før jeg satte inn sjermkortet, kjøpte jeg også en ny hardisk som jeg formaterte og la inn windows på nytt Så driverne fra det gamle kortet er ikke tilstede. Det er vel ikke min feil at ATI skal ha så innviklede å kjipe drivere Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Når skal folk lære...når man bytter sånn hardware så bør man absolutt reinstallere win Hæ? Hvorfor skal du behøve å installere win på nytt. Er bare å fjerne de gammle driverne først. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Det ligger altid systemfiler som ikke blir fjernet i systemet. Har selv hatt problem med at "gamle" driverer fucker opp systemet. En reinnstallasjon løste problemet. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Noen som vet hvor lang tid den "preformance test'n" skal vare, og finnes det "reine" drivere uten test man kan installere? Skal/ikke instalere 4 in 1 drivere? directx 9? Oppdatere BIOS ? Andre nødvendige innstillinger? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Er det ingen som har greie på ATI Radeon (9100) drivere? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 driverene dine lager tydelighvis en kollisjon i IRQ eller noe.. har du flere PCI spor i bruk ??? ta ut de som kan tas ut og prøv deg med en etter en.. det fins programmer som søker i registeret ditt etter abnormal entries. Norton sin sysdoktor gjør dette om jeg ikke husker feil. den lister opp entryene den finner og du kan selv sile ut de du ikke vil ha. har opplevd samme sjiden med installering av 4-in1 drivergreier.. oppdaterer forskjellige innen systemmappene.. (som om eg e smart nok te å huska ka nøyaktig) men de "anbefalte" 4in1 greiene der fucka opp min maskin på samme måte. alt funke nå idag då.. ut med pci kort eg ikje hadde strengt tatt behov for og gjerne flytte vekk fra den som blir tildelt "feil" irq Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg formaterte hardisken og la inn windows enda engang Etter det fikk jeg innstallert driverne som fulgte med kortet! Det var det førte jeg la inn etter reinnstallasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå