Gå til innhold

Hva syns du om førstegangstjenesten?

Anbefalte innlegg

skøyt bort noen magasiner i løpet av tjenesten jeg hadde også...

når vi var litt mer erfarne fikk vi utdelt pakker med skudd.

gikk glatt 10-20(200-400 skudd) fulle magasier på en skytedag, og i stor variasjon.

hadde f.eks 2-mans drill, 6-mans drill, flere løype i skogen med papp-figurer, natt-skyting, og så klart utallige øvelser på skytebana, også med flerskudd

mye av det var også "leking", som f.eks "tøm 5 magasiner fortest og treff blink"

Videoannonse
Annonse
Trummelom inn i maskingeværstillingene. Det er jo "virkelighetssansen" min det er noe i veien med. Haha.

Helt klart.

Hvis du tror at det er førstegangstjeneste eller militæret som er grunnen til at vi har politi og kriminelle/voldelige mennesker er det noe alvorlig galt med virkelighetssynet ditt. De fleste av de er jo/har vært problembarn og starter karrierern sin i 13-14 års alderen +/- noen år. Det fins derimot masser av tilfeller hvor sånne folk blir sendt på boot camp/militæret og får orden på livet sitt igjen.

Men virkeligheten er jo ikke noe du er kjent for å forholde deg til, det har vi jo sett i vegetarianerdebatten også hvor du gang på gang har kommet med feilinformasjon og løgner. Jeg vet ikke om det er bevisst løgn for å provosere eller om du virkelig tror på alt det, mildt sagt, idiotiske du sier, men hvis det er det siste er du særdeles dårlig til å til å tenke logisk/kritisk/rasjonelt og følgelig får du et virkelighetsbilde som ikke har noe med virkeligheten å gjøre i det hele tatt. Og det er jo kjipt for deg hvis du må gå gjennom livet uten å forstå en dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...