Zippi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Hei godfolket Jeg har endel tegninger/skisser jeg har scannet over til pcen. Jeg vil gjerne "putte liv" i tegningene. altså fra en håndtegnet tegning til sånn digitalisert tegning. tune fargene opp litt, få linjene og strekene mer markert. håper jeg har formulert meg forståelig. takk for all hjelp Endret 6. mars 2008 av Zippi Lenke til kommentar
DannyFugl Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Bruk Adobe Illustrator CS3, der kan man "tracke" og gjør det du ser etter. Send meg PM hvis du vill ha hjelp Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Metoden Danny nevner kalles "Live-trace" i Illustrator. Det kalkulerer ut flater og streker i ditt opprinnelige bitmapbilde og konverterer dette til vektorer. Mao får du en VEKTORtegning- Jeg ser ikke helt at dette automatisk skulle være riktige veien for deg å gå når du nevner at du ønsker jobbe mye med farger og få inn mer spenst i tegningen din. Til den jobben er det vanligere å jobbe med Photoshop og i bitmapverden så lenge du kan. Vektorgrafikk er først og fremst beregnet på skalerbarhet til f,eks print, eller interaktivitet gjennom f.eks animasjon o.l. Det er ofte tungt å arbeide med en rikt detaljert vektortegning, og krever mye erfaring for heldige resultat- Jeg tror ærlig talt de fleste får mer glede i jobbe med bitmap slik du skisserer ønskene dine. Lenke til kommentar
Zippi Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Metoden Danny nevner kalles "Live-trace" i Illustrator. Det kalkulerer ut flater og streker i ditt opprinnelige bitmapbilde og konverterer dette til vektorer. Mao får du en VEKTORtegning- Jeg ser ikke helt at dette automatisk skulle være riktige veien for deg å gå når du nevner at du ønsker jobbe mye med farger og få inn mer spenst i tegningen din. Til den jobben er det vanligere å jobbe med Photoshop og i bitmapverden så lenge du kan. Vektorgrafikk er først og fremst beregnet på skalerbarhet til f,eks print, eller interaktivitet gjennom f.eks animasjon o.l. Det er ofte tungt å arbeide med en rikt detaljert vektortegning, og krever mye erfaring for heldige resultat- Jeg tror ærlig talt de fleste får mer glede i jobbe med bitmap slik du skisserer ønskene dine. hmm viktig informasjon her. takk hvilken verktøy i PS skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Zippi Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Bruk Adobe Illustrator CS3, der kan man "tracke" og gjør det du ser etter. Send meg PM hvis du vill ha hjelp takk for svar, finnes live trace i CS2? Lenke til kommentar
DannyFugl Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Bruk Adobe Illustrator CS3, der kan man "tracke" og gjør det du ser etter. Send meg PM hvis du vill ha hjelp takk for svar, finnes live trace i CS2? Ja, det er Pen tool. så bare følger du strekene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå