Gå til innhold

Hvordan kan man digitaliserer tegninger/skisser

Anbefalte innlegg

Hei godfolket

Jeg har endel tegninger/skisser jeg har scannet over til pcen. Jeg vil gjerne "putte liv" i tegningene. altså fra en håndtegnet tegning til sånn digitalisert tegning. tune fargene opp litt, få linjene og strekene mer markert.

håper jeg har formulert meg forståelig.

takk for all hjelp :new_woot:

Endret av Zippi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metoden Danny nevner kalles "Live-trace" i Illustrator. Det kalkulerer ut flater og streker i ditt opprinnelige bitmapbilde og konverterer dette til vektorer. Mao får du en VEKTORtegning- Jeg ser ikke helt at dette automatisk skulle være riktige veien for deg å gå når du nevner at du ønsker jobbe mye med farger og få inn mer spenst i tegningen din.

Til den jobben er det vanligere å jobbe med Photoshop og i bitmapverden så lenge du kan. Vektorgrafikk er først og fremst beregnet på skalerbarhet til f,eks print, eller interaktivitet gjennom f.eks animasjon o.l. Det er ofte tungt å arbeide med en rikt detaljert vektortegning, og krever mye erfaring for heldige resultat- Jeg tror ærlig talt de fleste får mer glede i jobbe med bitmap slik du skisserer ønskene dine.

Lenke til kommentar
Metoden Danny nevner kalles "Live-trace" i Illustrator. Det kalkulerer ut flater og streker i ditt opprinnelige bitmapbilde og konverterer dette til vektorer. Mao får du en VEKTORtegning- Jeg ser ikke helt at dette automatisk skulle være riktige veien for deg å gå når du nevner at du ønsker jobbe mye med farger og få inn mer spenst i tegningen din.

Til den jobben er det vanligere å jobbe med Photoshop og i bitmapverden så lenge du kan. Vektorgrafikk er først og fremst beregnet på skalerbarhet til f,eks print, eller interaktivitet gjennom f.eks animasjon o.l. Det er ofte tungt å arbeide med en rikt detaljert vektortegning, og krever mye erfaring for heldige resultat- Jeg tror ærlig talt de fleste får mer glede i jobbe med bitmap slik du skisserer ønskene dine.

hmm viktig informasjon her. takk

hvilken verktøy i PS skal jeg bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...