k1mzor Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Heisann, har vært plaget med at maskinen ikke finner harddisk ved normal formatering. Laget meg derfor en plate med xp og UBCD4. Noen som har erfaring med dette programmet og kan si meg hvordan jeg får formater maskinen og innstalert xp på nytt? Kjørte den ultimate boot CD-en og nå har jeg sjekka harddisken for feil, men fant ingen. Endret 6. mars 2008 av k1mzor Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du får ikke brukt UBCD for å installere XP. At man ikke finner SATA disk ved installasjon av XP er ikke uvanlig, det hender man trenger en driver (floppy). Hvilken PC er det du har? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Alt er prøvd. Har prøvd og lakt inn driver til hdd på floppy, men den nektet. Tenkte å formatere harddisken ved hjelp av UBCD4 for så å prøve å sette i xp cd'a og innstalere? Her er en rekke valg man har: http://www.ubcd4win.com/contents.htm Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvis du bruker MBRwizard og gjør 'Wipe MBR' så er alt slettet. Men det vil jo ikke gjøre noen forskjell hvis problemet er at XP ikke finner disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå