Gå til innhold

Gamedaily rangerer tidenes beste konsoller.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke akkurat den kåringen var veldig subjektiv.

 

Vi gir konsollene med ca. 200 spill ute på markedet og maks 17 mill solgt første og andre plass mens NES, SNES, ps1 og ps2 med alt fra sikkert 1000-3000 spill ute og mellom sikkert 20 og 110 millioner units solgt lavere rank.

 

Lukter bogus og fanboy food =)

Lenke til kommentar

Jo Tidus, tror faktisk den kåringen var veldig subjektiv ;) Tidlig oppe? ;)

 

Den listen var jo ganske så morsom egentlig. Lurer på hvilker kriterier de bruker.

Kan ikke være antall AAA spill, siden dreamcast er så høyt. Joda de hadde noen før at de gikk konken.

Det kan ikke være HW kvalitet siden xbox 360 er på nr en og ps3 ikke er på listen.

Det kan ikke være antall spill tilgjengelig siden Ps2 ligger såpass lavt, og det kan ikke være innebygde features siden ps3 ikke er med.

 

Jaja dette kan bli en flott tråd :p

 

Godt eksempel på mangelen på objektivitet er:

 

Dette skriver de om Ps1:

 

Sure, some people had to flip the original PlayStation upside down to make it work, but technical difficulties didn't stop us from enjoying a phenomenal lineup that forever changed gaming

 

Okey! Nå bryr de seg om tekniske problemer.

 

Og så xbox 360.

 

Yes, it breaks every five minutes, but there's no denying the Xbox 360's dominance in the home. It's three years old, and we already have Halo 3, Bioshock, Gears of War, Call of Duty 4, Mass Effect, Dead Rising, Project Gotham Racing 3 and 4 and Crackdown.

 

Og nå er det plutselig bare spillene som gjelder.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se åssen denne tråden utarter seg!

 

On topic:

 

Merkelig første plass, har virkelig den beste konsollen noen gang laget kommet ut nå nylig og den har klart å bli den beste til og med før den har blitt erstatet av en annen oppfølger, WOW! dette er en sensasjon!

Lenke til kommentar
Dette skriver de om Ps1:

 

Sure, some people had to flip the original PlayStation upside down to make it work, but technical difficulties didn't stop us from enjoying a phenomenal lineup that forever changed gaming

 

Okey! Nå bryr de seg om tekniske problemer.

 

Og så xbox 360.

 

Yes, it breaks every five minutes, but there's no denying the Xbox 360's dominance in the home. It's three years old, and we already have Halo 3, Bioshock, Gears of War, Call of Duty 4, Mass Effect, Dead Rising, Project Gotham Racing 3 and 4 and Crackdown.

 

Og nå er det plutselig bare spillene som gjelder.

 

Eh hæ? Det de sier er at begge konsollene hadde/har sine tekniske problemer, men at spillene gjør opp for det. Les en gang til ...

Litt kjapt til forsvarsposisjon eller?

 

Er faktisk litt enig i listen, dog synes jeg N64 er den beste av de eldre konsollene, tett fulgt av SNES/PS3. Sega har jeg aldri likt noe særlig.

 

Ble veldig overrasket over førsteplassen.

Men når jeg tenker på det har virkelig 360 et insane antall supertitler, og sammen med XBL og som folka nevnte; den beste kontrollen i konsollhistorien - så har du faktisk en utrolig bra konsoll.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Er det Microsoft som har laget listen? Finner ingen annen logisk forklaring.

 

360 er milevis unna å ha prestert nok til å bli husket som tidenes beste konsoll. Først og fremst da den ikke på noen måte har videreutviklet spillverdenen, slik eksempelvis Atari 2600, NES, PS1 og faktisk Dreamcast gjorde. Forøvrig er det bare marginer som skiller den og PS3 (som ikke var på listen) rent teknisk og etterhvert i spillbibliotek.

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at Dreamcast får litt cred.

 

1. Første konsoll med onlinespilling i USA/Europa

2. Første konsoll online-RPG med Phantasy Star Online

3. Første spill med cel-shading med Jet Set Radio

4. VMU

5. Shenmue

6. Soul Calibur

7. Metropolis Street Racer, forløperen til Project Gotham Racing

8. Første spill med stemmegjenkjenning, Seaman

9. Maracas-kontroller med Samba De Amigo

10. Bevegelsessensitiv fiskestang som minner en del om Wii-kontrollen

Lenke til kommentar

Med tanke på at de fleste husker konsollen grunnet spillene de har spillet på den (i motsetning til enkelte som tror man husker en konsoll grunnet 100 tekniske termer) så finner jeg det ikke rart om X360 ligger øverst.

 

Får dog ikke se listen før jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Yes, it breaks every five minutes, but there's no denying the Xbox 360's dominance in the home. It's three years old, and we already have Halo 3, Bioshock, Gears of War, Call of Duty 4, Mass Effect, Dead Rising, Project Gotham Racing 3 and 4 and Crackdown.

 

WOW!! det var mange storspill etter 3 år (som de skriver der) i forhold til f.eks PS2 sine MANGE storspill over 7-8 år... HAHA, 360 som den beste konsollen gjennom tidene er nesten frekt å skrive! Storheter som NES, SNES, PS1 og PS2 som faktisk ENDA er i bruk fortjener respekt for faen! ja, til og med SEGA, som jeg selv aldri har hatt, men som har gitt oss mange gode titler, konsoller og franchises!

 

Greit nok at 360 har noen funksjoner som ikke fantes på den tiden de respektive, gamle konsollene var ute, men men. Skal ikke legge meg for mye opp i dette, er jo bare tull (console-war flamebait ftw!) - De som er enige får være det, men folk som har spilt litt konsoll opp igjennom tidene vet at denne listen ikke engang er verdt å bruke som dasspapir... FREKT!

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvilke kriterier man skal gå for.

 

Popularitet? PS1, PS2 og Gameboy

Innflytelse? NES og PS1

Innovativitet? Wii, N64 og Dreamcast

Hardware? Xbox 360, PS3 og PSP

Kontroll? Xbox 360 eller Wii

Antall klassikere? Rimelig subjektivt, men SNES og N64 stiller høyt

Best spillutvalg? PS2

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...