alfalf Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har en Q6600. Den ligger på 80grader under load og rundt 60grader idle!! Dette er altfor mye! Jeg har 3 kabinettvifter, men ser ikke ut til at det hjelper stort. Vifte på Q6600 gir 2300 Rpm. Noen tips? Og hva er maks temperatur før det blir riktig farlig? Hvor vanskelig er det å montere eventuelt flere vifter? (Jeg har null peil med sånt). (Temperatur har blitt sjekka på speedfan og i Bios.) Takker for all hjelp på forhånd Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 kaster meg på denne... sitter med en E6400 selv.. og sliter med det samme.. syns selv jeg har nok vifter og ok kjøling... Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har også Q6600... Lenge har du hatt din prosessor/maskin? Har hatt min i ca. 2 måneder og den idler på ca. 45 grader... Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Sleit med det samme selv, men jeg var riktignok "bare" på 60 grader load. Jeg hadde tatt av den spenna som holder cpuen nede for å være sikker på at den ikke var i veien, og hadde god gjennomtrekk. jeg kjøpte ny vifte, rett og slett. Den som følger med kan umulig være dimensjonert for noen firekjerners cpu ... med en av de bedre Zalman-viftene så er jeg nede i 45 grader load. har kutta ut en del av gjennomtrekken også, jeg bytter det gjerne mot stillhet. Lenke til kommentar
alfalf Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Har også Q6600... Lenge har du hatt din prosessor/maskin? Har hatt min i ca. 2 måneder og den idler på ca. 45 grader... Jeg har vel hatt den rundt i 2 måneder jeg også.. Sleit med det samme selv, men jeg var riktignok "bare" på 60 grader load. Jeg hadde tatt av den spenna som holder cpuen nede for å være sikker på at den ikke var i veien, og hadde god gjennomtrekk. jeg kjøpte ny vifte, rett og slett. Den som følger med kan umulig være dimensjonert for noen firekjerners cpu ... med en av de bedre Zalman-viftene så er jeg nede i 45 grader load. har kutta ut en del av gjennomtrekken også, jeg bytter det gjerne mot stillhet. Ja, ny vifte har jeg også tenkt på. MEN, hvor lett er det å bytte vifte? Jeg kan ingenting om sånt... hehe. Bare jeg får gradene ned på 40-50 så hadde jeg vært STOR fornøyd Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg har også Q6600. Sliter ikke med høy temperatur i det hele tatt, min ligger på 25-28 grader idle, under load så er vel rundt 35-45 grader. Noe som jeg ikke syns er så mye. Bruker da Noctua sin kjøler, med OCZ Freeze Extreme Thermal kjølepasta. Tror det er kjølepastaen som avgjør en del. EDIT: Og selvsagt kjøleren, for den Noctua sin er enorm, i tillegg med en 120mm vifte som blåser. Endret 6. mars 2008 av Wasters Lenke til kommentar
alfalf Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Har løst dette problemet nå, sånn halvveis i hvert fall. ved nærmere titt så jeg et støvlag på kjølern. Fjernet dette med Q-tip og vips. 55-60grader under load. 40-45 idle Jeg har også Q6600. Sliter ikke med høy temperatur i det hele tatt, min ligger på 25-28 grader idle, under load så er vel rundt 35-45 grader. Noe som jeg ikke syns er så mye. Bruker da Noctua sin kjøler, med OCZ Freeze Extreme Thermal kjølepasta. Tror det er kjølepastaen som avgjør en del. EDIT: Og selvsagt kjøleren, for den Noctua sin er enorm, i tillegg med en 120mm vifte som blåser. Hørtes utrolig deilig ut med så lav temp. Men da må jeg nok bytte vifte jeg også, og ikke kjøre med orginal Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Da er det ikke så merkelig hvorfor du får høye temperaturer. De originale kjølerene er noe drit. Min står enda med kjølepastaen som fulgte med på, altså jeg har ikke brukt den. Endret 6. mars 2008 av Wasters Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har hørt at Intel sine kjølere er ikke noe spesielt så min sitter også i esken for tiden. Min E6750 som er overklokket til 3.30 GHz ligger akkurat nå på 23 grader Idle ifølge ABIT sitt verktøy med Tuniq Tower 120 satt på. Stor kjøler med mye vekt gjør utslag, litt bråk er det men sammenlignet med den gamle Athlon XP maskinen min som hadde en 80-90mm vifte som gikk på 5400-5600 RPM så er det ikke spesielt mye for meg. Load messig har jeg ikke gått over 30 grader enda, men jeg vet ikke om jeg har enda klart å holde 100% belastning over lengere tid med mitt bruk siden jeg ikke har kjørt spill som har krevet en god del CPU. Har hatt lyst på en Quad selv, men jeg tror jeg venter til April når Intel skal kappe sine priser. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Min Q6600 ligger på rundt 50 grader ved 100% load (bruker CoreTemp), med en Zalman CNPS9500LED-kjøler og Arctic Silver kjølepasta. Tror ikke vifta di sitter skikkelig, Intel sine vifter kan være vanskelige å montere skikkelig. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Min e6600 ligger på rundt 35-40 med Sqythe Ninja Plus kjøler. Vil anbefale dere å bytte orginalkjøleren ut med en bedre. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Min E6600 idler på 22-23 grader og har peak temp på litt over 30 grader ved last med TRUE og nexus vifte på 120mm... Dette ved original hastighet på cpu, i et P182 med ekstra innsug og andre vifter enn originalt... Q6600 blir dessverre ganske varm, du bør igrunn ikke bruke originalkjøleren om du ikke er forberedt på litt bråk... Anbefaler Thermalright Ultra120 Extreme eller Ultima 90, med en god vifte. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 har oppsettet under.. ilde på ca 35 grader.. øker ca 10 grader på fll load! Thermalright Ultra120 Extreme er en fantastisk kjøler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå