Wrasko Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Veldig usikker på hvordan jeg skal formulere meg, og om dette er riktig del av forumet for det.. Men her prøver jeg. Hjemme har jeg en server som tusler og går konstant, og på soverommet mitt skal jeg ha en liten stereo som kan spille musikk gjennom usb. Tilfeldigvis er det kun en 1 cm vegg mellom disse enhetene, så jeg lurer på om det finnes programvare og kabler som gjør at jeg får delt 1 mappe der jeg har all musikken min, sånn at den er tilgjengelig fra stereo'en? Da mener jeg med f.eks usb til usb tilkobling eller lignende? Altså Billig liten stero m/usb tilkobling usb til usb (?) (kan ikke bruke pci kort, siden jeg ikke har noen ledige) Server Vil heller ikke bruke line-in og egen musikkavspiller på serveren siden den som sagt står i ett annet rom, og jeg vil kontrollere sang fra soverommet, gjennom en enda ukjent type micro stereo. Håper på gode svar på dårlig stilt spørsmål. Mvh Rune Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Hmmm... det blir ikke enkelt tror jeg. stereoen din er jo laget for å lese fra en USB lagringsenhet, og det blir jo ikke tilfellet om den er koblet til en datamaskin. Om det var pc-til-pc så kunne du laget nettverk over USB, men det støtter helt sikkert ikke stereoen din. Men, gitt at du har muligheten til å styre serveren din fra rommet der stereoen er, hvorfor ikke bare bruke audiokabler fra serveren til steroen og så rett go lsett spille av fra serveren? For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg ikke det finnes noe programvare som kan simulere å være en USB lagringsenhet på en USB port, men bare fordi jeg ikke har hørt om det så kan man jo ikke utelukke at det finnes. EDIT: sorry, ser at du ikek ville spille av via serveren pga. du ikke kunne kontrollere den fra rommet, men her er enda et alternativ dersom du har en annen PC som du KAN kontrollere fra rommet: remote desktop (eller tilsvarende software). Selvfølgleiger det litt mindre bekvemt siden maskinen du kontrollere fra må stå på, så det kan enten være et stor hinder eller insignifikant avhengig av om du er typen som alltid slår av maskinen din, eller av den typen som alltid har den på når du er våken anyway. -Stigma Endret 6. mars 2008 av Stigma Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Skal ha totalt 4 PC-er i huset, det er nok. Vil gjerne ha en enkel og stilren løsning på soverommet.. Jeg har ikke kjøpt stereo enda, bare tenkte på usb siden mange billige spillere har det. Eneste jeg krever av stereo som skal være på soverommet er at jeg får styrt sang/volum med den, og at den ikke har overdreven bass samt ikke papplyd fra høytalerene ellers.. Ellers er jeg åpen for forslag.. Hva med gjennom nettverk da? Finnes det noen stereo'er som løser problemet der da? For kan legge cat-5 kabel til routeren i tilfelle. edit: Leste litt om denne http://www.jvc.no/product.php?id=UX-EP25E&...ts#product-tabs "USB Audio (PC Link)" Vil ikke det bety at man kan koble til pc og dele ett område gjennom usb? Endret 6. mars 2008 av Wrasko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå