Jennifer Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har fått mange røde flekker på kroppen..og lurer på om kan jeg gå rett til en hudlege eller må jeg innom fastlegen?.. de er ikke eksem eller noe sånt, men kun flekker på en måte..?? Noen som vet? kan jeg gå rett til en hudlege altså? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Mulig du må ha henvisning fra fastlege (vet ikke), og det kan uansett være greit å ta snarveien innom fastlegen i tilfelle det er noe h*n kan diagnosere selv. Trenger du spesialist blir du henvist til en slik. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei. Du må henvises av en fastlege. Kan du ta et bilde av "flekkene dine?" Vaio Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hvis du selv oppsøker en privat hudlege ender du fort opp med å måtte betale for behandlingen selv. Blir du henvist av en fastlege får du nokså sikkert dekket behandlingen. Det kan også godt være at flekkene kan komme av andre sykdommer som ikke nødvendigvis bare er hudsykdommer. Jeg støtter Vaio i at det kan hjelpe med et bilde av flekkene. Edit: Litt artig detalj at nicket ditt betyr hud. Endret 7. mars 2008 av eskhyo Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 På spørsmålet ditt vil jeg svare at du bør dra til din fastlege, finner vedkommende ut at dette er alvorlig nok, vil han skrive en henvisning til en spesialist. Et annet spørsmål er hvor lenge du har hatt disse flekkene. Er ikke sikkert at det er alvorlig nok til at du skal henvises til spesialist. For det andre, ser jeg virkelig ikke poenget med at du skal behøve å poste et bilde. Bildet vil bare vise oss flekken. men man trenger også å kunne se om flekkene går bort etter trykk, osv.. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 ... men mange "prikker" kan være veldig karakteristiske for spesielle sykdommer. Uansett så er det alltid lurt å dra til fastlegen sin om man lurer på noe ved sin egen helse. Føre var-prinsippet. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 det er flekker.. ikke prikker.. ser nesten ut som blemmer uten at de er forhøyet.. men uansett.. Da drar jeg til fastlegen først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå