TechFrog Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Nærmer seg kjøp av nytt hovedkort snart, og laget meg derfor en liten oversikt over hovedkort som støtter de nye 45nm prosessorene. Så om det er flere som er litt "forvirret" og leter etter slike kort; her er en liten liste. Det er ikke alle produsenter jeg har tatt med, så bl.a Foxconn fans får ha meg unnskyldt Uansett så bør det være nok å velge i, selv om ikke alle merkene her var like lett å finne info om. Tålmodigheten tok slutt Skulle ønske at f.eks Komplett kunne opplyse om sånt i produktinfo så man slipper å tråle gjennom en "haug av spesifikasjoner". Jeg personlig syns iallfall det kan være litt vrient å finne disse opplysningene. Jeg har helt sikkert oversett noen, men det er ikke meningen å gi en fullstendig oversikt, men heller noe å velge i. PS! Se nøye gjennom spesifikasjonene til kortene. Det kan være at det bare er støtte for Dual Core og ikke Quad. Abit Det er sikkert flere enn disse, men fant ingen god oversikt. IX38 QuadGT IP35 PRO IP35-E IP35P IP35V Asus 45nm ready Asus motherboards. Over 50 hovedkort fra Asus med 45nm støtte. SLI, Quad og Dual Core. EVGA En beskjeden samling av EVGA-kort. Mulig det finnes flere som støtter 45nm? EVGA nForce 780i SLI Gigabyte Gigabyte motherboards supporting 45nm processors. MSI Oversikt over Core2 Duo E8400 (45nm, L2 Cache) Wolfdale 3GHz, og Core2 Duo E8500(45nm, L2 Cache) Wolfdale 3.16GHz. En annen oversikt, både Quad og Core 2 Duo. XFX Her stoppet tålmodigheten min og jeg orka ikke lete etter mer info, men hvis jeg ikke tar helt feil så er det 780i som har full 45nm støtte, mens de siste utgaver (BIOS oppdatering?) av 680i gir støtte for 45nm Dual Core prosessorene, men ikke Quad. Rett meg hvis dette er feil! Endret 6. mars 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Tittelen på tråden burde vel være "Liste over hovedkort med 45nm støtte" Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Selvsagt *fikset* Blitt for mye forran skjermen i kveld skjønner jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå