richardhal Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei leste i et blad at alle speilreflekskam. Har dette jeg klarer ikke og finne det på min nikon d40X noen som veit noe om dette? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 I DPReview-et av D40 står ihvertfall "No depth-of-field preview" i listen av ulemper ved denne. Tror ikke D40x endrer dette. Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 I DPReview-et av D40 står ihvertfall "No depth-of-field preview" i listen av ulemper ved denne. Tror ikke D40x endrer dette. Ok det var noe ditt da. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det er ikke noe stort tap, de aller fleste vil ikke få bruk for den knappen i løpet av en levetid. Søkeren er rett og slett for dårlig til at du kan gjøre deg nytte av den funksjonen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Tull. Søkeren på D40 er større en søkeren på mitt E-400, og jeg kan benytte DOF preview. Riktignok ikke i svært lite lys, men det er på ingen umulighet. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Det er klart at det er mulig - jeg har sikkert brukt nedblendingsknappen på D70'en min... én gang som jeg kan huske... Jeg er ganske sikker på at nedblendingsknapp er den funksjonen jeg ville savnet minst om den ble borte. Også på D200'en er nedblendingsknappen forholdsvis unyttig. Mattskivene i dagens kamera er rett og slett ikke særlig velegnet for å vurdere skarphet. Det er rett og slett enklere å chimpe. Endret 6. mars 2008 av Anew Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Som nevnt, lysstyrken har mer å si enn størrelsen for hvorvidt en slik funksjon er nyttig. Nikon har sikkert utelatt dette for å differensiere kameraet i forhold til D80, ikke fordi de anser funskjonen som unyttig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå