shaniboy Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 hei jeg har tenkt å kjøpe meg Thermalright ULTRA-120 Extreme Cooler men trenger oxo da en 120mm vifte til denne... hva bør jeg velge? pris har ikke noe å si, vil gjerne ha en som jeg kan justere via fan controller Lenke til kommentar
avRack Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Nexus Disse er så godt som lydløse, høyre ingenting til dei før du har øyret heeilt inntil vifta. I tilleg flyttar dei ein god del luft. Evt. Noctua 1200 rpm viftene. Disse bråkar litt meir, flytter generelt litt meir luft. Men er ikkje gode til å bruka på TRUE kjølaren då dei ikkje er sterke nok til å pressa lufta gjennom kjøleribbene liksom. Lenke til kommentar
shaniboy Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Nexus Disse er så godt som lydløse, høyre ingenting til dei før du har øyret heeilt inntil vifta. I tilleg flyttar dei ein god del luft. Evt. Noctua 1200 rpm viftene. Disse bråkar litt meir, flytter generelt litt meir luft. Men er ikkje gode til å bruka på TRUE kjølaren då dei ikkje er sterke nok til å pressa lufta gjennom kjøleribbene liksom. er det den mest kraftigste? og med lavest Db? Lenke til kommentar
AxTyZoR Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=F...12EHE&mcat= Bråker som et uvær, men noe som flytter mer luft skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Scythe S-FLEX. Disse er etter det jeg vet laget for å "puffe" luft inn i kjølere av den typen du skal ha. Ikke den mest stille, men i og med at du skal bruke fanstyring kan man like gjerne ta den med mest kapasitet. Annet alternativ er SilenX 120mm iXtrema PRO IXP-74-14. Relativt stille, og flytter virkelig bra med luft. Som @avRack peker på er Nexus et godt valg når det gjelder støy, men den flytter litt for lite luft. Han har også rett i at Noctua ikke er helt topp når det gjelder mottrykk. Personlig ville jeg valg Scythe eller SilenX på kjøleren, og dersom du ønsker topp kabinettvifter valgt Noctua der. Jeg har Scythe S-FLEX på kjøler og Noctua i kabinett, og er meget godt fornøyd. Lenke til kommentar
shaniboy Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 aha =) takker for svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå