Gå til innhold

OneCall eller MTU? Hvilken tilbyder skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tidligere hatt IPEA, og må si at jeg ikke var helt fornøyd med de. Det jeg gjorde var å gå over til kontantkort, men dette blir fryktelig dyrt i lengden..

 

Nå sitter jeg med to alternativer, nemlig OneCall Faktura og MTU Fri.

Jeg ringer ganske mye til familien, og jeg ser at MTU har flest gratis ringeminutter, 142 minutter, som IPEA også hadde tidligere, så skal jeg velge etter det, så må det jo bli MTU.

 

MTU er ganske nye i markedet, så jeg tror jeg venter litt med å bestille derfra.

Men hva er deres mening? Burde jeg gå for MTU eller OneCall? Som sagt ringer jeg en del, har sett på MTU Fastpris også, men jeg vet ikke om det er noe lønnsomt for meg.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste akkuratt litt om historien til MTU her om dagen på sidene dems.

Dummper det ut her om noe vil lese

 

 

Historien om MTU

 

 

1975 • Etablerer Stema Elektronikk

• Etablerer Wenma Elektronikk

 

1979 • Etablerer wenma Eiendom AS

 

1989 • MTU Telecom AS (Norge) etableres i Larvik

Ideen den gang var å lage forenklende montasjeløsninger for bil og bærbare løsninger for mobiltelefoner. Verdens første holder for håndholdt telefon ble laget av MTU. Først var denne uten lading, men ble senere utstyrt med ladekort i bunnen. Fokusområdet nå som den gang er design og utvikling av spesialtilpassede festebraketter for mobiltelefoner i bil - de såkalte DashMount brakettene. I løpet av året ble produktspekteret utvidet til å omfatte alt av tilbehør til mobiltelefon.

 

1990 • Etablerer Profesjonell Mekanikk AS

Selskapet etableres sammen med daglig og hans familie.

 

1991 • Etablerer MTU Telecom AS (Danmark)

Først etablert i Kastrup. Senere flyttet til Aalborg. Ble i 1999 lagt inn som et datterselskap til MTU Telecom AS, Norge.

 

• Starter elektronikkproduksjon i Powerest AS

 

1992 • Etablerer MTU Telecom GmbH (Tyskland)

Valg av Hannover var naturlig fordi hele bransjen samles der årlig på den store CeBIT messen.

 

1993 • Etablerer MTU Telecom AB (Sverige)

Fra starten var dette 50/50 eiet av Norcleangruppen. Ble i 1998 lagt inn som et rent datterselskap til MTU Telecom AS, Norge.

 

• Kjøper Simonsen Telecom AS

 

1996 • Etablerer MTU Wireless Inc

• Etablerer MTU S.A. France

• Etablerer MTU Næringspark AS

 

1998 • Kjøper BFE Industries Oy Ltd. (Finland)

Sikrer patent på universalbraketter og produksjon i Øst-Europa. Blir et datterselskap av MTU Telecom AS, Norge.

 

• Etablerer MTU Företagscenter Göteborg Syd AB (Sverige)

Behovet for større plass og en ide om å lage en stor distribunal medfører kjøp av 26.000 kvm bygg på en flate

 

1999 • Invester i Guard Systems ASA

Kjøper Kram Company Norway AS (Norge)

Distribusjon av konkurrerende produkter på andre kanaler enn det MTU jobbet mot

 

• Investerer i Nor Spill ASA

 

2000 • Kjøper Telebutikken-kjeden

• Etablerer Imageware AS

Forretningsideen er å utvikle og selge produkter som fremhever brukerens identitet og image.

• Etablerer Communication House Aps (Danmark)

 

 

2001 • Invester i Oslo Telecom-kjeden

 

2003 • Etablerer MTU Link AS

• Kjøper Combitel Networks AS

 

2004 • Kjøper resten av Oslo Telecom-kjeden

• Etablerer Communication House AS

 

2005 • Kjøper Tiscali AS

• Kjøper Klart Svar-kjeden

2006 • Etablerer Mobile Networks AS og kjøper Teletopia Mobil

Forretningsideen er å utvikle mobilnett og selge mobiltjenester

 

 

 

kilde: MTU.no

Endret av jadz
Lenke til kommentar
Hva mener du med ny?

De har hatt eget nett siden 2003. Og de bruker telenor nett der de ikke finnes eget nett. OneCall bruker netcom. Utgangspunktet er de ganske så like, vanskelig å gi noen spesiell dom.

 

Men siden du ringer familien ofte, hva med frifamilie fra telenor?

 

Heisann! Her er du litt på bærtur ;) Onecall bruker ikke Netcom, men NetworkNorway, og bruker Netcom der de ikke har dekning.

Lenke til kommentar
Hva mener du med ny?

De har hatt eget nett siden 2003. Og de bruker telenor nett der de ikke finnes eget nett. OneCall bruker netcom. Utgangspunktet er de ganske så like, vanskelig å gi noen spesiell dom.

 

Men siden du ringer familien ofte, hva med frifamilie fra telenor?

 

Heisann! Her er du litt på bærtur ;) Onecall bruker ikke Netcom, men NetworkNorway, og bruker Netcom der de ikke har dekning.

 

Det finnes kun to nett i Norge Telenor og Netcom, de andre "små" må leie deres nett.

 

Clinty

Lenke til kommentar

and you are worong again

 

network norway har sitt eget nett... men de leier nett der deres nett ikke har dekning

anyway vil minne på at oncall og lignede tilbud KUN lønner seg for de som ringer lite.... ringer du ca 2-300 min i mnd er det ikke lenger et så jævla godt tilbud. husk det!!

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
vil si MTU er et solid selskap, er deleier i flere tele-butikker.

 

Dersom du bor i Oslo, og bruker wap en del, vil MTU være å anbefale, hvis ikke så er det nok tryggere å velge 1call

 

Enig med at MTU er et solid selskap, men de andre selskapene de eier trenger ikke å gå bra for det.

 

Sammenlign med Telenor, går så det suser eier sikker 1000 forskjellige AS

Men mange ryker i året.

 

Clinty

Lenke til kommentar
and you are worong again

 

network norway har sitt eget nett... men de leier nett der deres nett ikke har dekning

 

Er det noe vits å ha dekning der Telenor og Netcom ikke har dekning da :innocent:

Da har man gravd seg dypt ned i jorden for å ikke finne dekning.

Uansett er det ingen som slår Telenor på dekning både på gsm, umts og turbo3g.

 

Clint

Lenke til kommentar

Clinty, det er bra med konkurranse. Ser ikke at du har forstått det helt. Ja greit, NN og MTU sine respetive nett kan ennå ikke sammenlignes med telenor sitt men de bygger nye basestasjoner for hver dag som går.

 

Og når vi snakker om solen så er MTU sitt mobilebredbåndsalternativ ICE mye bedre enn telenor, både når det er snakk om hastighet og utbredelse.

Lenke til kommentar
Clinty, det er bra med konkurranse. Ser ikke at du har forstått det helt. Ja greit, NN og MTU sine respetive nett kan ennå ikke sammenlignes med telenor sitt men de bygger nye basestasjoner for hver dag som går.

 

Og når vi snakker om solen så er MTU sitt mobilebredbåndsalternativ ICE mye bedre enn telenor, både når det er snakk om hastighet og utbredelse.

 

Helt enig med deg at konkurranse er bra for oss forbrukere, at Ice har bygget ut super-3G-dekning langs hele kysten av Nordland fylke som er bedre en Telenor og Netcom er vel og bra men hvilken folke mengde er det snakk om da?

Telenor starter i de største byene før de bygger gradvis utover.

De fleste skjønner vel hva som er smartest.

 

Clint

Lenke til kommentar
Hadde det bare vært at du hadde klart å skaffe belegg (kilder) for det du sier clinty, for jeg vet ikke hvor du har din informasjon ifra.

 

http://www.ice.no/Dekning-123.aspx

 

Håper du klarer å se at de dekker faktisk omtrent hele norge.

 

Hvis du ser på kartet har de "god dekning" hvor er da plassene på kartet som har "meget god dekning"?

Og hvilken hastighet får du på "god dekning" kontra "meget god dekning"

hehe.. føler som jeg forsvarer Telenor her....kunne nesten tro jeg jobbet der :!:

 

Clint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...