Glenn Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hei. Har tidligere hatt IPEA, og må si at jeg ikke var helt fornøyd med de. Det jeg gjorde var å gå over til kontantkort, men dette blir fryktelig dyrt i lengden.. Nå sitter jeg med to alternativer, nemlig OneCall Faktura og MTU Fri. Jeg ringer ganske mye til familien, og jeg ser at MTU har flest gratis ringeminutter, 142 minutter, som IPEA også hadde tidligere, så skal jeg velge etter det, så må det jo bli MTU. MTU er ganske nye i markedet, så jeg tror jeg venter litt med å bestille derfra. Men hva er deres mening? Burde jeg gå for MTU eller OneCall? Som sagt ringer jeg en del, har sett på MTU Fastpris også, men jeg vet ikke om det er noe lønnsomt for meg. Endret 5. mars 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hva mener du med ny? De har hatt eget nett siden 2003. Og de bruker telenor nett der de ikke finnes eget nett. OneCall bruker netcom. Utgangspunktet er de ganske så like, vanskelig å gi noen spesiell dom. Men siden du ringer familien ofte, hva med frifamilie fra telenor? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det han mener med ny, er at de er nye med det selskapet. Spørs jo hvor lenge de klarer å holde seg, før det må legges ned. Har jo eksempler på operatører som ikke har gått helt kanon. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 vil si MTU er et solid selskap, er deleier i flere tele-butikker. Dersom du bor i Oslo, og bruker wap en del, vil MTU være å anbefale, hvis ikke så er det nok tryggere å velge 1call Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Leste akkuratt litt om historien til MTU her om dagen på sidene dems. Dummper det ut her om noe vil lese Historien om MTU 1975 • Etablerer Stema Elektronikk • Etablerer Wenma Elektronikk 1979 • Etablerer wenma Eiendom AS 1989 • MTU Telecom AS (Norge) etableres i Larvik Ideen den gang var å lage forenklende montasjeløsninger for bil og bærbare løsninger for mobiltelefoner. Verdens første holder for håndholdt telefon ble laget av MTU. Først var denne uten lading, men ble senere utstyrt med ladekort i bunnen. Fokusområdet nå som den gang er design og utvikling av spesialtilpassede festebraketter for mobiltelefoner i bil - de såkalte DashMount brakettene. I løpet av året ble produktspekteret utvidet til å omfatte alt av tilbehør til mobiltelefon. 1990 • Etablerer Profesjonell Mekanikk AS Selskapet etableres sammen med daglig og hans familie. 1991 • Etablerer MTU Telecom AS (Danmark) Først etablert i Kastrup. Senere flyttet til Aalborg. Ble i 1999 lagt inn som et datterselskap til MTU Telecom AS, Norge. • Starter elektronikkproduksjon i Powerest AS 1992 • Etablerer MTU Telecom GmbH (Tyskland) Valg av Hannover var naturlig fordi hele bransjen samles der årlig på den store CeBIT messen. 1993 • Etablerer MTU Telecom AB (Sverige) Fra starten var dette 50/50 eiet av Norcleangruppen. Ble i 1998 lagt inn som et rent datterselskap til MTU Telecom AS, Norge. • Kjøper Simonsen Telecom AS 1996 • Etablerer MTU Wireless Inc • Etablerer MTU S.A. France • Etablerer MTU Næringspark AS 1998 • Kjøper BFE Industries Oy Ltd. (Finland) Sikrer patent på universalbraketter og produksjon i Øst-Europa. Blir et datterselskap av MTU Telecom AS, Norge. • Etablerer MTU Företagscenter Göteborg Syd AB (Sverige) Behovet for større plass og en ide om å lage en stor distribunal medfører kjøp av 26.000 kvm bygg på en flate 1999 • Invester i Guard Systems ASA Kjøper Kram Company Norway AS (Norge) Distribusjon av konkurrerende produkter på andre kanaler enn det MTU jobbet mot • Investerer i Nor Spill ASA 2000 • Kjøper Telebutikken-kjeden • Etablerer Imageware AS Forretningsideen er å utvikle og selge produkter som fremhever brukerens identitet og image. • Etablerer Communication House Aps (Danmark) 2001 • Invester i Oslo Telecom-kjeden 2003 • Etablerer MTU Link AS • Kjøper Combitel Networks AS 2004 • Kjøper resten av Oslo Telecom-kjeden • Etablerer Communication House AS 2005 • Kjøper Tiscali AS • Kjøper Klart Svar-kjeden 2006 • Etablerer Mobile Networks AS og kjøper Teletopia Mobil Forretningsideen er å utvikle mobilnett og selge mobiltjenester kilde: MTU.no Endret 6. mars 2008 av jadz Lenke til kommentar
poe Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hva mener du med ny?De har hatt eget nett siden 2003. Og de bruker telenor nett der de ikke finnes eget nett. OneCall bruker netcom. Utgangspunktet er de ganske så like, vanskelig å gi noen spesiell dom. Men siden du ringer familien ofte, hva med frifamilie fra telenor? Heisann! Her er du litt på bærtur Onecall bruker ikke Netcom, men NetworkNorway, og bruker Netcom der de ikke har dekning. Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hva mener du med ny?De har hatt eget nett siden 2003. Og de bruker telenor nett der de ikke finnes eget nett. OneCall bruker netcom. Utgangspunktet er de ganske så like, vanskelig å gi noen spesiell dom. Men siden du ringer familien ofte, hva med frifamilie fra telenor? Heisann! Her er du litt på bærtur Onecall bruker ikke Netcom, men NetworkNorway, og bruker Netcom der de ikke har dekning. Det finnes kun to nett i Norge Telenor og Netcom, de andre "små" må leie deres nett. Clinty Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) and you are worong again network norway har sitt eget nett... men de leier nett der deres nett ikke har dekning anyway vil minne på at oncall og lignede tilbud KUN lønner seg for de som ringer lite.... ringer du ca 2-300 min i mnd er det ikke lenger et så jævla godt tilbud. husk det!! Endret 6. mars 2008 av digitalglenn Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 vil si MTU er et solid selskap, er deleier i flere tele-butikker. Dersom du bor i Oslo, og bruker wap en del, vil MTU være å anbefale, hvis ikke så er det nok tryggere å velge 1call Enig med at MTU er et solid selskap, men de andre selskapene de eier trenger ikke å gå bra for det. Sammenlign med Telenor, går så det suser eier sikker 1000 forskjellige AS Men mange ryker i året. Clinty Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 and you are worong again network norway har sitt eget nett... men de leier nett der deres nett ikke har dekning Er det noe vits å ha dekning der Telenor og Netcom ikke har dekning da Da har man gravd seg dypt ned i jorden for å ikke finne dekning. Uansett er det ingen som slår Telenor på dekning både på gsm, umts og turbo3g. Clint Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Clinty, det er bra med konkurranse. Ser ikke at du har forstått det helt. Ja greit, NN og MTU sine respetive nett kan ennå ikke sammenlignes med telenor sitt men de bygger nye basestasjoner for hver dag som går. Og når vi snakker om solen så er MTU sitt mobilebredbåndsalternativ ICE mye bedre enn telenor, både når det er snakk om hastighet og utbredelse. Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Clinty, det er bra med konkurranse. Ser ikke at du har forstått det helt. Ja greit, NN og MTU sine respetive nett kan ennå ikke sammenlignes med telenor sitt men de bygger nye basestasjoner for hver dag som går. Og når vi snakker om solen så er MTU sitt mobilebredbåndsalternativ ICE mye bedre enn telenor, både når det er snakk om hastighet og utbredelse. Helt enig med deg at konkurranse er bra for oss forbrukere, at Ice har bygget ut super-3G-dekning langs hele kysten av Nordland fylke som er bedre en Telenor og Netcom er vel og bra men hvilken folke mengde er det snakk om da? Telenor starter i de største byene før de bygger gradvis utover. De fleste skjønner vel hva som er smartest. Clint Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hadde det bare vært at du hadde klart å skaffe belegg (kilder) for det du sier clinty, for jeg vet ikke hvor du har din informasjon ifra. http://www.ice.no/Dekning-123.aspx Håper du klarer å se at de dekker faktisk omtrent hele norge. Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hadde det bare vært at du hadde klart å skaffe belegg (kilder) for det du sier clinty, for jeg vet ikke hvor du har din informasjon ifra. http://www.ice.no/Dekning-123.aspx Håper du klarer å se at de dekker faktisk omtrent hele norge. Hvis du ser på kartet har de "god dekning" hvor er da plassene på kartet som har "meget god dekning"? Og hvilken hastighet får du på "god dekning" kontra "meget god dekning" hehe.. føler som jeg forsvarer Telenor her....kunne nesten tro jeg jobbet der :!: Clint Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Fortsatt mye bedre dekning enn telenor, itillegg til at du finner det i alle byene. Så igjen vil jeg ha dokumentasjon fra deg om at telenor har bedre nett enn MTU. Du forsvarer ikke telenor men du kommer med feilinformasjon. Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Fortsatt mye bedre dekning enn telenor, itillegg til at du finner det i alle byene. Så igjen vil jeg ha dokumentasjon fra deg om at telenor har bedre nett enn MTU. Du forsvarer ikke telenor men du kommer med feilinformasjon. Dekninskartet til Telenor er under oppdatering http://www.telenor.no/privat/mobil/dekning/dekningskart/ Regner med det står der. Clint Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Nå er den siden nede men jeg tviler på at telenor har like god/bedre dekning med super3G nettet sammenliknet med MTU, som du sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå