capy Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Da jeg kom hjem idag oppdaget jeg merkelige farger i windowsXP. Tenkte det var en skjermdriver som hang seg, så jeg restartet maskinen. Da oppdaget jeg at POST også har "feil". Bokstaver mangler osv.. Lurer på om det kan være minne eller skjermkortet. Noen som vet en måte å finne ut av dette på? tenkte jeg skulle kjøre MEM86 og se om den gir noen feil, eventuelt ta ut en av minnebrikkene.. Er det en måte å HARD resette Inspiron på? Finnes det noen servicemanualer der ute? noen knappekombinasjoner som kan gjøre feilsøkingen lettere? Er litt redd for at det er skjermkortet.. ikke så lett å erstatte det på en bærbar pc:( Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 da har memtest kjørt littuten å finne feil.. noe annet jeg bør se på før jeg konstanterer at det er GFX som er ødelagt? Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 noen som vet hvordan biosen til grafikkortet kan flashes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå