Gå til innhold

Fotballkommentatorer og deres noe "irriterende" kjennetegn

DeTomaso

Anbefalte innlegg

Roar Stokke:

Hørt stort sett hele tiden under "hans kamper":

...så skytes det...

...så heades det...

...så takles det...

...så dribles det...

...så "fyll inn det som passer" det...

...å det skytes...

...å det heades...

...å det takles...

...å det dribles...

...å det "fyll inn det som passer"...

Slitsomt når man først legger merke til noe som irriterer.

Har på følelsen av at han sier et av disse "uttrykkene" hver gang det skjer noe litt uventet...

Er det bare meg eller er det andre som har lagt merke til dette?? :-)

Detomaso

Endret av detomaso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns Thor Eggen er hakket mer plagsom. Hver gang det er en sjanse går han krrafftig opp i volum.. Noe a la

"Og Rooney gir ballen til RonaldOOOOOOOOO"

"Torres Skyteeeeeeer"

Kjører ofte mute på den karen der...

Jeg syntes at dette er bra jeg. :whistle:

"Og rooney gir ballen til Ronaldo..."

"Torres skytter..."

"Det blir mål... Rooney er glad..."

Endret av Chauz
Lenke til kommentar
Det meste irriterer hvis man begynner å tenke på det, syntes det er sånn CL kampene skal kommenteres (vandt til det) :D

Det kan du godt si...

Uansett: Ingenting slår Premier League på Skysport. Helst med Andy Gray eller Martin Taylor som kommentatorer. Det er virkelig noe de kan. Dialekten til Gray og måten han snakker på er som skapt for fotballkommentering :-)

Detomaso

Lenke til kommentar

Synes Roar Stokke og Vidar Davidsen er virkelig gode CL-kommentatorer, kommer i riktig stemning av å høre de to. Har sannsynligvis noe å gjøre med at de har kommentert CL i mange år så jeg er vant til det, men en CL-kveld uten i hvert fall Roar er ingen riktig CL-kveld.

Lenke til kommentar
Det meste irriterer hvis man begynner å tenke på det, syntes det er sånn CL kampene skal kommenteres (vandt til det) :D

Det kan du godt si...

Uansett: Ingenting slår Premier League på Skysport. Helst med Andy Gray eller Martin Taylor som kommentatorer. Det er virkelig noe de kan. Dialekten til Gray og måten han snakker på er som skapt for fotballkommentering :-)

Detomaso

Liker John Champion og Alan Green jeg også jeg, selv om sistnevnte kommenterer for BBC.

Lenke til kommentar
Den her går vel igjen i hver eneste kamp:

"Satt å prata med en Taxi sjåfør i går på vei til hotellet, og han kunne fortelle.."

Ellers har vi jo feil uttale på nesten alle navn.

HEHE... :thumbup: Veldig bra! Har merket meg den jeg også :-)

Lenke til kommentar
Arne Scheie, ''hvis han vil''... sier det i annenhver setning...

Sikker på at det ikke er "vis a vi", Håvard? :)

Husker ikke hvilken komentator dette var: Og han skyter (døvt toneleie) og det blir mÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅl (roper) for Arsnenal (døvt toneleie).

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

Det er jo en skikkelig røverhistorie om Eggen fra en Liverpool-kamp. Jeg aner ikke om dette stemmer, for slike historier på nett pleier ofte å være enten usanne eller ha mange feil, men det som sies er uansett:

Thor Eggen har ei blemme mange sent vil glemme. Liverpool spilte for 3-4 år siden mot et eller annet lag. Eggen presterer å kommentere kampen som om Michael Owen var på banen. Det var han aldeles ikke. Spilleren som han trodde var Owen(som jeg dessverre ikke husker hvem var) lignet heller ikke. Hvordan Eggen greide dette kunststykket er mildt sagt utrolig. Både lagoppstillingen som kom på tv før kampen viste ingen Owen i førsteelveren, og de filmet i tillegg benken flere gangen hvor alle (dog ikke Eggen) så Owen sittende. Kampens høydepunkt var utvilsomt i det 70 minutt. Da ble nemlig Owen byttet inn. Plutselig ble det helt stille fra den ellers så pratevillige Eggen. Etter en liten stund hører vi "Hm, interessant".

Det er jo helt genialt hvis det stemmer, men jeg har nå mine tvil.

Uansett er Eggen sjef, faen til morsom type. :D Stokke og Davidsen funker under CL og er for så vidt enig i at de gir en god følelse, men noe spesielt gode kommentatorer er de vel ikke. Jeg liker Alsaker best, og Fredheim på Canal+ er bra.

Den beste tabben fra en kommentator er Fredheim i pausen på Man Utd - Fulham for noen år siden da. "Det er mye fitte ... fitte folk på banen". :D Hør den her.

Edit:

Var vel kanskje et emne om irriterende kommentatorer dette og ikke morsomme, men men ... det får gå. :p

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Siden Hewitt var inne på morsomme kommentarer husker jeg en liten episode.

En eller annen Eurosport kommentator hadde skreket vilt etter mange store sjanger og mål. Han ble selvfølgelig tørst og åpnet en farris flaske (med kullsyre).

"*Bruselyd*. Ooopss! Brusen min bruste visst høyere en publikum" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...