Gå til innhold

ETTERLYST: Roald Dahl novelle

Anbefalte innlegg

Forsøker å finne navnet på en novelle av Roald Dahle som omhandler en resturant hvor de en gang i blant serverer en helt fortreffelig biff, som indirekte kan forstås at består av menneskekjøtt.

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Mannemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Novellen heter Griseflaks såvidt jeg husker, handler om en gutt som mister foreldrene, vokser opp hos en tante på landet og spiser bare vegetarmat før han kommer til byen. Der skjer det du fortalte. Burde hatt det engelske navnet, mulig du finner det hvis du leter.

Lenke til kommentar

Lurer på om du ikke har forvekslet Roald Dahl med Stanley Ellins fantastiske novelle: "The Specialty of The House".

Om det ikke er den, vil jeg allikevel anbefale deg å lese denne kostelige grøsseren.

"In the story, Sbirro’s is a gastronaut’s paradise known only to the cognoscenti, exceedingly plain in its decoration, serving but one single meal a night, not even providing salt and pepper lest it interfere with the chef’s vision. But then there is the special, “lamb Amirstan",..."

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Lurer på om du ikke har forvekslet Roald Dahl med Stanley Ellins fantastiske novelle: "The Specialty of The House".

Om det ikke er den, vil jeg allikevel anbefale deg å lese denne kostelige grøsseren.

"In the story, Sbirro’s is a gastronaut’s paradise known only to the cognoscenti, exceedingly plain in its decoration, serving but one single meal a night, not even providing salt and pepper lest it interfere with the chef’s vision. But then there is the special, “lamb Amirstan",..."

Det er ikke den JEG snakker om i alle fall, har Roald Dahl-historien selv på lydbok, og handlingen er annerledes enn den du beskriver.

Lenke til kommentar

Det er ikke den JEG snakker om i alle fall, har Roald Dahl-historien selv på lydbok, og handlingen er annerledes enn den du beskriver.

Om du har den på lydbok, burde det ikke være vanskelig å finne ut. Har du overhodet hørt starten på lydboken din - der presenteres vanligvis hva som blir lest opp!

Lenke til kommentar
Om du har den på lydbok, burde det ikke være vanskelig å finne ut. Har du overhodet hørt starten på lydboken din - der presenteres vanligvis hva som blir lest opp!

God. Les tråden og ikke lag orkan i melkeglass nå... Som jeg skrev tidligere, heter novellen Griseflaks. Hvilken novellebok den er utgitt i, visste jeg ikke, men en annen har funnet det. Jeg ville bare avkrefte for trådstarter at han var på jakt etter en Ellins-novelle.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...