Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Innspill om steamdusj?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en steamdusj til ny leilighet. Er det noen som har steamdusj eller bare brukt det et par ganger, og kan gi noen innspill om hvordan det egentlig er? Er det noe man stort sett bruker 2-3 ganger og så aldri mer, eller er det noe man ikke kan leve uten når man først har skaffet seg noe sånt?

Og er det noen som har lure tips om hvor man kan kjøpe sånt i Oslo-området? På badet er det et ubrukt hjørne, hvor vi har tenkt å ha en dusj. Problemet er at de vi overtok leiligheten fra, syntes det holdt med 85cm klaring fra vegg til sisternen rundt vegghengt toalett. Dusjkabinetter har standard størrelse på 90cm. Vi har funnet et par modeller som er på 80 eller 84,5 cm, men tar i mot alle tips om leverandører. Skulle gjerne hatt noen til å komme og ta en titt FØR vi bestiller noe som potensielt blir veldig dyrt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Steamdusjer finnes i størrelser fra 80 cm og oppover. Kabinettene er lukket kabinett så du må ta med i beregningen at det går med litt luft mellom vegg og kabinett. For å kompansere på en smal vidde kan man ha kabinettet lengre i lengderetning.

Ang. steam så har jeg det selv, og det har sin fordel når jeg vil sitte i og nyte meg, men skal innrømme at det er dusjen som blir brukt. Hovedsaklig pga at tid. Fordelen med multifunksjonskabinettene er at du har hånddusj med flere innstillinger, takdusj (tropisk regn), massasjedusj i vegg.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Takk for tips!

I tiden etter at jeg skrev posten, har vi funnet ut at badet ikke er helt i den stand det skulle være i henhold til prospektet, og bestemt oss for å rive det meste etter at saksbehandlerne hos Protector har gjort sitt. Og da er det ikke lenger like viktig å få tak i en dusj med max bredde 80cm. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...