Gå til innhold

Kjøpt meg ny båt og trenger hjelp / tips!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg en ny båt i høst og skal gjøre litt på den før sommeren. Jeg er ikke sikker på hvordan alt skal gjøres og trenger litt hjelp. Gjerne tips til noe som hadde vært fint i båten :D

 

Hjemmesiden til båten

 

Det er en 11,5 fots peto. Den har nå to ster i men skal lage en enkel benk bak i båten. Kunne godt tenkt en mjuk benk (en slags enkel sofa). Noen ideer? vil gjerne ha mulighet for og åpne lukke (låse) benken så bensinkannen kan ligge inni...

 

Hva er reglene angående lanterne? Utifra det jeg har skjønt skal jeg ha en rød, hvit og grønn lanterne. Hvilken bateritype trenger jeg da i båten? Hvordan kobler jeg lanternene til båten og finnes det en bryter jeg kan bnytte til og skru av og på lanternene? Er det annet elektronisk utstyr som kan vær nyttig i båten?

 

Jeg har en suzuki 9,9hk 2 takter som jeg kjøpte før sommeren i fjor. Den var da helt ny. Går den fint og koble styrkeonsoll og ratt til?

 

Noen som har ideer angående og legge golv i båt? Andre ideer til ting som hadde værst stilig eller ting som r nødvndig så kom gjerne me det. Jeg trenger fler ideer:)

 

Bilder av båten ligger på: http://www.piczo.com/peto115?cr=1

 

Hjemmesiden til båten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan koble til ratt og gass/gir til suzuki 9,9. Det gikk ihvertfall veldig fint på min.

 

Lanternen kan du koble til på batteriet, og når du strekker ledningen, bestemmer du hvor du vil ha bryteren (som sikkert blir ved rattet).

 

På hurrycanen min lagde jeg bare en benk med en luke, og la puter oppå. Det var ikke så sinnsykt fint, men det funket.

 

Jeg ville anbefale deg å legge teppe i båten. Det synes ihvertfall jeg er mye koseligere.

 

Når du kommer så langt, kan du tenke på å montere stereoanlegg, høyttalere, og lys invendig i båten.

 

Det jeg har, og alltid har hatt i båter, er båtbatteri. Fikk høre at de tålte mer slåing osv.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en grønn og en rød lanterne. Også må jeg ha en hvit på en stang bake. Utifra det jeg har lest er det det som er påbudt, samme sa de på butikken.

 

Holder det med et moped bateri? Og kan jeg kobble til flere ting etterhvert på samme bateri (stereoanlegg)?

På biltema hadde de forskjellige bryterpanel, jeg tenkte på en av de på bildene. Begge er 12 V/10 A.

 

Noen som vet om de fungerer i en åpen båt eller om det vil bli ødelagt? :D

post-155372-1205758417_thumb.jpg

post-155372-1205758431.jpg

Lenke til kommentar

Båten er ganske liten og det er ikke vindsjerm på. Det står bare litt opp hvor ratte er festet og det er malt på svart så det skal se ut som en slags vindskjerm. Du skjønner hva jeg mener når du ser på bildene. Jeg har ingen planer om og lage kalesje. Men kommer til og sy til en presenning som dekker åpningen når jeg ikke bruker båten.

 

Det kan hende det hadde sett stilig ut med en rød og grøn lanterne i baugen:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...