Gå til innhold

SLI tragisk forbedring.. ?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettop ett nytt xfx 8800gt 512 mb så jeg puttet i SLI alle instillinger er på og skiftet fra single core til AFR1/2 starte crysis... fikk fps 1-8 (met ett kort fikk jeg 40-30 med samme instillingene -_- så jeg trenger hjelp.. har lest på mange forkjellige forum men finner ingenting som kan hjelpe :( er det noen her som har litt erfaring med lignende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja -_- men har lett i hele dag :p finner ingenting -_- men syns det er lit rart at fps skal droppe når du kjører to gpuer får ingen forbedring i COD 4 heller så det må være noe feil ja :hmm:

BTW har instalert alle de nyeste driverene til kortet (beta versjonen)

Lenke til kommentar
ja -_- men har lett i hele dag :p finner ingenting -_- men syns det er lit rart at fps skal droppe når du kjører to gpuer får ingen forbedring i COD 4 heller så det må være noe feil ja :hmm:

BTW har instalert alle de nyeste driverene til kortet (beta versjonen)

Har du prøvd tidligere drivere? Ordet BETA sier jo sitt, så det kan være noe tull der.

Lenke til kommentar

hei, oppdater crysis til 1.1, så tar du å installerer nyeste betadriveren.

Ps.

http://www.crysis-online.com/forum/index.p....html#msg321354

Der kan dere se benchmarks, to 8800gt knuser det meste :-)

(utenom da to 8800gts 512, to 8800gtx og to 8800ultra, det vil knuse alt).

XP

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.28.html

Vista

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_169.28.html

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar
Jeg har patch 1.1 :hmm: men takk uansett :D kansje jeg skal prøve å instalere vista å se om det er noe forbedringspotesiale der :p

nei, vista spiser lett 10fps av avg..

kan være du har noen feile settings i bios.. slå på sli broadcast aperture til auto, om denne er av. Videre, installer den betadriveren jeg linket til, den er laget for å gi høyere sli ytelse i crysis (denne anbefales ikke til dere osm har 1 x nvidia kort)

Lenke til kommentar

Hva har du instillingene på i crysis, og hvilken oppløsning spiller du i??

Og viss du har sli på så er som regel den vanlige instillingen best for de den er programert sånn at den beste sli modusen blir brukt i de forskjellige spillene.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Jeg spille alt på hight med 19 wide oppløsning 1660 + 990 elr noe :p fikk opp fps men er enda 10 fps dårligere enn ett kort, med å uinstalere nforce og instalerte 169.21 laster ned crysis patchen no og oppgradere til 162.26 beta igjenn :/ kan det være cpuen eller strømforsyningen som holder igjenn?

Lenke til kommentar

700w burde jo holde det da. Folk kjører jo to gtx på 600w. Cpuen blir vel en flaskehals men ikke stor, Burde uansett ikke gi dårligere fps. du kan vel lett overklokke den til 3 værtfall. Prøvd å gjøre noe så enkelt som å bytte plass på kortene. Hvilket hovedkort har du? Sikker på det har 2 stk pcie16x? hva sier gpu-z har du prøvd 3dmark06?

Lenke til kommentar
Crysis er "uspillbart" med dagens hardware. Gjør deg selv en bjørnetjeneste og glem spillet. Det er lite spillbart gørr kjedelig når man har sett seg lei på grafikken og felt noen trær.

De fleste andre spill drar større nytte av SLI sånn til info...

Nja syns Crysis er fint spillbart med alt på hig og en fin oppløsning med ca40fps men crysis var jo bare ett eksempel... cod 4 eller unreal 3 har jeg akkuratt samme problem med. Etter som sagt mye reistalleringer ligger jeg nå 5 fps lavere enn med ett kort.. noensteder litt høyre kansje men ikke mye .. så SLI fungerer men ikke så mye som jeg hadde håpet på :p

* Har 680i lt sli hovedkort

* AGP BROADCAST APERTURE står i auto tror jeg skal dobbelt sjekke

Lenke til kommentar
Crysis er "uspillbart" med dagens hardware. Gjør deg selv en bjørnetjeneste og glem spillet. Det er lite spillbart gørr kjedelig når man har sett seg lei på grafikken og felt noen trær.

så du synest 40fps avg er for lite? alt på high?

Nja syns Crysis er fint spillbart med alt på hig og en fin oppløsning med ca40fps men crysis var jo bare ett eksempel... cod 4 eller unreal 3 har jeg akkuratt samme problem med. Etter som sagt mye reistalleringer ligger jeg nå 5 fps lavere enn med ett kort.. noensteder litt høyre kansje men ikke mye .. så SLI fungerer men ikke så mye som jeg hadde håpet på :p

* Har 680i lt sli hovedkort

* AGP BROADCAST APERTURE står i auto tror jeg skal dobbelt sjekke

kjører du siste betadrivers? .29 kom i går!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...