Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

miste mye hår. Nomalt?

anaconda

Anbefalte innlegg

Det er normalt at man mister litt hår. Spørsmålet er hvor mye? Jeg har veldig tjukt hår, og fått ganske langt hår nå, har ikke vært hos frisør siden mai i fjor. Men jeg mister en god del hår.

I dag jeg dusja, og vasket håret for første gang på 1 uke (vasker ikke håret mer enn 1-2 ganger pr uke), mistet jeg så mye hår at det tettet sluken i dusjen. Dette har aldri skjedd før, så nå er jeg bekymret. Er det normalt å miste så mye hår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man mister ganske mye hår på en uke egentlig, men merker det normalt sett ikke så godt fordi det detter av litt etter litt. Hvis du har brukt hårprodukter som f.eks. gel eller voks, så kan dette ha bundet opp hårstråene som egentlig ville ha falt av, helt til du vasket ut voksen. Eller hvis du har bundet opp håret på noen annen måte, med hårstrikk eller lignende, i fletter f.eks. så kanskje det kan gi lignende effekt. Eller det kan være helt tilfeldig også...

Lenke til kommentar

Oj. Tror du må snakke med noen. Sikkert ikke helt normalt.

Har du tynnet håret? Jeg fikk tynnet håret mitt og mistet mye hår etter 2-3 månder.

Og tynne betyr at firsøren/mamma tar en saks som ikke er helt som en vanlig saks, men med tagger på slik at den bare klipper noen få hårstrå.

Men ikke noe som tetter sluken da, mer at det var på puta. Ca 10 cm lengde...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Det er normalt at man mister litt hår. Spørsmålet er hvor mye? Jeg har veldig tjukt hår, og fått ganske langt hår nå, har ikke vært hos frisør siden mai i fjor. Men jeg mister en god del hår.

I dag jeg dusja, og vasket håret for første gang på 1 uke (vasker ikke håret mer enn 1-2 ganger pr uke), mistet jeg så mye hår at det tettet sluken i dusjen. Dette har aldri skjedd før, så nå er jeg bekymret. Er det normalt å miste så mye hår?

Hvis det er slik du skriver, så nei det er ikke "normalt". Det er ganske mye, og du vet nok selv hvor dette KAN føre hen.

Lenke til kommentar

Eneste rådet jeg kan gi, er å ikke bruke gelatin i håret hver dag over lang tid :p Hadde hanekam, og da brukte jeg gelatin, etter hvert begynte jeg å røyte som en kreftsyk katt når jeg dusja :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...