Gå til innhold

Hvordan er flashminne-spillere og harddisk-spillere?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en ny MP3 spiller i det siste, og det er noe jeg lurer på.

- Den aller første spilleren jeg hadde var flashminnebasert. Men problemet med den var at sangene begynte å bli "hakkete" etterhvert, slik at jeg måtte overføre filer på nytt for å unngå problemet. Dette var noen år siden, men men. Der og da snakket jeg med en annen som også brukte flashminne-spiller og han opplevde samme problem.

- Så skaffet jeg meg en Creative Zen Micro. Den er harddiskbasert og har fargeskjerm. (Det var i den tiden Ipod var fortsatt nytt og teh shit.) Problemet med den er at hvis jeg beveger meg litt for voldsomt (jogging feks) så sliter harddisken og spilleren må restartes. Et annet problem er batteritiden. Den lades tilogmed oftere enn min Nokia 6110 Navigator selv om jeg hører lite på musikk. Men batteriet har også sikkert mistet litt av futten etter en stund. Men jeg reagerte egentlig på batteritida da den var ny også, særlig det at den blir utladet overraskende fort de dagene jeg ikke bruker den også.

Jeg vil mest sannsynlig gå for en flashminnebasert med tanke på batterilevetid og at den tåler litt mer enn harddisk. Men jeg vil forsikre meg at de nye flashminne-spillerne ikke har samme problem som jeg opplevde da jeg hadde min.

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Merkelig problem, det er i alle fall ikke noe slik problem nå til dags. Harddiskspillere er mer eller mindre døde, det er bare for 40GB og oppover de still har noe å si. Det meste du kan få på en flashspiller i dag er 48GB, en Creative Zen 32GB + et 16GB minnekort. Flere og flere spillere kommer i 32GB, og de med SDHC eller microSDHC kortspor har det fortrinnet at minnekortkapasitet dobles et par ganger i året, og dermed kande oppgraderes tilsvarende.

Botto line, gå for flash

Lenke til kommentar

Nå virker det som du har vært uheldig med både flash og harddiskspillere. Har hatt både den type flashspillere du snakker om og Zen Micro og vært ganske fornøyd med begge deler. Men er veldig sant at harddiskspillere lett blir ødelagt og må til reperasjon,så er man typen som noen ganger mister spilleren sin i bakken er flash veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...