Gå til innhold

Western Digital 1 Terrabyte disk vil ikke dukke opp i disk management

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet meg en WD 1000 GB harddisk og plugget den inn i maskinen.

Jeg får den til å starte opp og vises i BIOS og i Windows enhetsbehandling men den vil ikke dukke opp i Disk Management sånn at jeg kan få formatert den og tatt den i bruk.

Ellers kjører systemet mitt med disken som om det var i sirup, oppstarten tar lang tid og åpningen av disc management tar også en god del tid.

Jeg lastet ned Western Digital sine verktøy for å diagnosere disken og kjørte dem, de sier det er noe feil med kablene, ergo har jeg prøvd å bytte SATA port på Hovedkortet mitt (ABIT IX38 QuadGT) og en ny kabel som fulgte med IX38'n (Brukte en fra mitt gamle IP35 Pro først, men enda den er ikke så gammel) har en annen SATA disk fra WD som er koblet inn og er på 500 GB, denne fungerer utmerket og uten problemer.

Har dere noen ideer til dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken version og med hvilken Servicepack windows kjører du?

Kjører Windows XP Service Pack 2 om det hjelper deg noe på vei.

Skal støtte 1 Terrabyte disker i allefall, har sjekket strømmen også og den skal være grei, har en del å gå på før jeg har for lite spenning å gi, så det er ikke der problemet ligger.

Lenke til kommentar
sjekk om du kjører nyeste BIOS version

Jepp, Version 12 til ABIT kortet er lagt inn for en god stund siden, kom med V11 når jeg kjøpte kortet.

Men dessverre ingen HD fiks å hente der.

EDIT: Har nå søkt til Komplett om retur, etter å ha kjørt Western Digital sine diagnose verktøy 10 ganger og fått samme feil hele tiden så tror jeg nok disken er DOA.

Blir ikke overrasket heller, pakken den kom i var ikke en pakke jeg ville ha lagt en harddisk i da.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Har samme problem, hd'en dukker opp i bios og 'windows enhetsbehandling'.

Støtter winxp-sp2 1TB harddisker?

Skal prøve andre partisjonsprogrammer...

Tror det skal gå greit med 1Tb i Windows XP, googlet litt og fant ikke noen annen info enn andre som har kjørt sånne disker i de systemene.

Eneste begrensningen var på 137 GB før SP rundene, men det er jo lenge siden, ellers fant jeg heller ingenting hos WD, jeg mistenker at disken har fått seg en knekk under transport og derfor ikke fungerer.

Har sendt min tilbake til Komplett i dag, så er det waiting blues uheldigvis, skulle hatt disken til å funke i helga så jeg hadde fått ryddet litt plass på de andre.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...