Gå til innhold

alternativer til E8400?

Anbefalte innlegg

hei har sett på denne pcen:

http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=98754

problemet er at de er utsolgt for prosessoren intel core 2 duo E8400 og får ikke denne før slutten av måneden eventuelt. lurer derfor på om jeg mister mye ved å velge en annen prosessor som går ann å velge? eventuelt hvilken bør jeg velge eller bør jeg vente med pc-kjøpet til E8400 er på lager?

Endret av jiggsaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kjøpt Q6600, men E6850 funker nok og. Sistnevnte passer ikke til hovedkortet mitt, derfor jeg gikk for Quad... E6850 har ca. 10% lavere ytelse enn E8400, og hw.no har en Q6600 vs E6850 test (http://www.hardware.no/artikler/c2d_e6850_vs_quad_q6600/44695), så du kan jo lese litt der. Det eneste quad vinner på er multitasking, men hvis du har tenkt til å ha den i mange år vil jo etterhvert flere og flere programmer støtte fire kjerner og quad vil stikke fra. Ellers er det jo kul-faktoren av firekjerner. :)

Lenke til kommentar

INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400)

Socket: Intel Socket 775

1 325,- [1 060,- ekskl. mva]

ETA: 07.05.2008

Hva faen skal det bety? må jeg virkelig vente så lenge?:o

Hvorfor er det så lang leveringstid?

Lenke til kommentar
er jo helt håpløst!

Samme her. Dette var kjipt. Bestilte ny maskin for et par dager siden, og da stod det at de forventet E8400 inn i dag...

Resten av delene er allerede blitt sendt, men får jo lite bruk de for de før prossesoren kommer...

Valgt E8400 stedet for Q6600 pga varmeutviklingen, men nå ble jeg i tvil... kjipt å vente i 2 mnd før man kan få starta maskina. :mad:

Lenke til kommentar

Vil en E6850 CPU passe til et hovedkort av typen ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX?

Er lite interessert i å vente til mai før jeg kan slå på maskina... :)

Det står kanskje mellom E6850 og Q6600?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...