Gå til innhold

Nokia N78 eller Iphone 16GB? Pros&Cons?


Anbefalte innlegg

Enda et stort minus: Iphone er låst til å bruke ETT program av gangen. Hvertfall alt som er utviklet med SDK fra apple. Man må stoppe nettleser/spill/programm for å svare på sms eller ta telefonen... SuX.

 

Skjermen på Iphone er dobbelt så stor i oppløsning og litt mer enn dobbelt så stor i areal, men jeg har bærbar pc og jeg har bærbar dvd-spiller til å se på film på på bussen da. Det blir mer hvis jeg kjeder meg eller skal spise lunsj alene på lesesalen min at jeg tar på meg headset og ser en episode av simpsons/furturama/SG-1. (Og ler høyt for meg selv av og til, etterfulgt av stygge/misunnelige blikk fra de andre....) :)

 

Anser Iphone(nåværende versjon) som en ting som tilhører fortiden. Den kom ut med for lite teknologi, for gammel teknologi og den er som mange kanskje er enig i, en hype om å ha den kuleste mobilen fra den kuleste leverandøren? Det beste med iphone er at den er enkel å bruke. Er det ikke da en fornærmelse mot en selv å kjøpe den telefonen? Hverfall for oss som sitter på et diskusjonsforum om mobiler.... :p

 

Problemet mitt nå er: når kommer N78? Nokia sier: I løpet av andre kvartal 2008. Dvs: mars/april/mai/juni-ish ... :( me want N78 @ neste lønning :D

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enda et stort minus: Iphone er låst til å bruke ETT program av gangen. Hvertfall alt som er utviklet med SDK fra apple. Man må stoppe nettleser/spill/programm for å svare på sms eller ta telefonen... SuX.

 

 

Stemmer ikke helt, man kan høre på musikk mens man surfer, og hvis man skifter til et annet program og så tilbake til nettleser så er den på samme sted som du forlot den.. Og de fleste uoffisielle programmene er på samme sted som du forlot dem om du trykker home knappen.. Men den har jo ikke fullgod multitasking, det er sant.

Lenke til kommentar
er vel ikke problem å stoppe opp i 1 min max for å sende en melding? :p og 90% av innleggene til steffen_moss er "ikke kjøp iphone" innlegg :p ihvertfall slik jeg har oppfattet det :p

 

Hæ? Hva er dette for en påstand? Har du kilder? Heheh.. Altså, jeg gjør jo ikke dette med vilje. Jeg tenker først og fremst på hva personen som er ute etter ny mobil vil ha. Og ikke hva jeg synes er best.

Lenke til kommentar

Iphone har jo noe fett med sms: meldingslogg! Det likte hvertfall jeg personlig veldig godt. Men det finnes kanskje 3.partsprogremmer som gjør det samme på S60?

 

Alle som skriver legger vil inn litt subjektive hint i setningene, men all input er bra uansettt syntes jeg. Føler jeg har fått mye bra over her :)

Lenke til kommentar
Iphone har jo noe fett med sms: meldingslogg! Det likte hvertfall jeg personlig veldig godt. Men det finnes kanskje 3.partsprogremmer som gjør det samme på S60?

 

Alle som skriver legger vil inn litt subjektive hint i setningene, men all input er bra uansettt syntes jeg. Føler jeg har fått mye bra over her :)

 

..meldingslogg? Hva har den som utboksen ikke har?

Lenke til kommentar

Alle meldinger blir selvfølgelig lagret i en utboks i alle (nyere) telefoner hvis du bare spør den pent. De som har sett det jeg mener med "meldingslogg" på iphone vet hva jeg mener. For de andre:

 

Når du sms'er med en venn fram og tilbake vil alle smsene vises i en liste over der du holder på å skrive neste sms. Dermed kan du scrolle gjennom din og din venns korrespondanse i kronologisk rekkefølge, UTEN alle de andre sms'ene fra de andre vennene. Ganske genialt. Her er screenshots:

 

bilde 1

bilde 2

 

Velger du en venn så vises bare alt mellom dere to.

 

Vanskelig å forklare, håper dette ga mening... Uansett, denne funksjonen kunne jeg tenke meg på S60! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...