Sunkid Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg et nytt kamera, et Pentax K10D, og lurer på en ting... jeg skal på reise og kameraet passer best liggende i bunnen av sekken med objektivet stående opp. Er kamera og objektiv bygget så solid at jeg kan løfte kameraet opp og ut av sekken ved å ta tak i objektivet? Eller bør/må jeg fomle og få tak i selve kamerahuset før jeg tar det ut av sekken? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Så lenge objektivet har metallfatning, så skal forbindelsen mellom kamera og objektiv være solid nok til at du kan håndtere kameraet ved å ta tak i objektivet. Faktisk, om man har et veldig tungt objektiv (tele med god lysstyrke f.eks), så er det bedre å håndtere kameraet ved hjelp av objektivet i stedet for huset. Fatningen tåler fint vekten fra huset, mens et tungt objektiv kan gi fatningen en del press og raskere slitasje. Endret 5. mars 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Ofte er linsene tyngre enn kamerahuset. Å løfte etter linsa blir nok aldri noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå