kevinedomm Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Ja, som emnetittel sier, så har jeg 6mbit fra før av, ville det vært snakk om store forskjeller hvis det blir oppgradert fra 6mbit ned hastighet til 20mbit ? Vil internettsidene lastes MYE raskere, og Youtube ville gått unna som et lyn? Eller klarer de fleste sider å levere for alle de 20MBIT'ene jeg har da? En ting til, jeg får bare levert 5,5mbit ca, med PC-en inntil ruteren og ingen program som tar fra nettet, så har det da noe for seg å oppgradere hvis jeg allerede ikke får levert alle 6mbit'ene jeg har, eller er det vanlig at det er litt avvik? Er det verdt de 50 ekstra kronene i måneden for dette? Endret 5. mars 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Abn0rmal skrev: Ja, som emnetittel sier, så har jeg 6mbit fra før av, ville det vært snakk om store forskjeller hvis det blir oppgradert fra 6mbit ned hastighet til 20mbit ? Vil internettsidene lastes MYE raskere, og Youtube ville gått unna som et lyn? Eller klarer de fleste sider å levere for alle de 20MBIT'ene jeg har da? En ting til, jeg får bare levert 5,5mbit ca, med PC-en inntil ruteren og ingen program som tar fra nettet, så har det da noe for seg å oppgradere hvis jeg allerede ikke får levert alle 6mbit'ene jeg har, eller er det vanlig at det er litt avvik? Er det verdt de 50 ekstra kronene i måneden for dette? Det at du måler 5,5 mbit har ingenting å gjøre med at linjen din ikke holder hastigheten du har bestillt hos din leverandør. Det går mer på at testen du kjører er misvisende og slike ting. Det har lite for seg å oppgradere til 20mbit for å få raskere nettlasting/youtube osv.. Laster du dog mye torrents kan det jo hjelpe på, men ser uansett ikke helt poenget. Du vil også risikere en mye mer ustabil linje med den hastigheten, nedetid pga dårlig kapasitet i kabel osv. Selv bruker jeg 3,5mbit til å surfe på nett, youtube, torrents osv uten at jeg ser på det som noe problem. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Tja. Eneste som er positivt med det er at viss en server kan gi deg så høy hastighet så forguder du linja. Men ellers får du aldri 20megabit. Ved torrents så er du dritheldig vis du greier og få mer ned en 1 megabyte (8 megabit ca). Spørs hvor pop tingene du nedlaster er... Men på opplasthastigheten så kan du godt fylle den opp til max. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hør med leverandøren din først hva du kan få, jeg hadde 5mbit og gikk til 20 (fikk 17) og er storfornøyd.... Alt avhenger av bruk, rett å slett. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Før hadde jeg adsl (4400/640). Så gikk jeg til fiber (12mbit/12mbit). Det ble enorm forskjell på det meste. Ingen problem og få max begge veien uavhengig om det er http/ftp eller torrenter jeg laster på. For og gi deg et svar, ja, dersom du får 20mbit begge veier og at det ikke er noe adsl2-crap du kaster deg på så er det verdt det. Men nå er jo ikke 50kr mnd så mye at det gjør nå så det skader nok ikke. Desto mer hastighet desto bedre, men det viktigste er nok at du har en stabil linje med bra responstid. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 jij1984 skrev: Før hadde jeg adsl (4400/640).Så gikk jeg til fiber (12mbit/12mbit). Det ble enorm forskjell på det meste. Ingen problem og få max begge veien uavhengig om det er http/ftp eller torrenter jeg laster på. For og gi deg et svar, ja, dersom du får 20mbit begge veier og at det ikke er noe adsl2-crap du kaster deg på så er det verdt det. Men nå er jo ikke 50kr mnd så mye at det gjør nå så det skader nok ikke. Desto mer hastighet desto bedre, men det viktigste er nok at du har en stabil linje med bra responstid. Ikke alle har ditt forbruk, fiber er fint det... for noen, men alt i alt er det en dyr løsning som ikke er gunstig for folk flest, først må de ned i pris for at det skal lønne seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå