SeWICX Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei jeg lurte på om det er noen som ville være så greie å hjelpe meg lage et treningsprogram. Jeg er en 16 år gammel gutt.. Og har det siste året mista mesteparten av magemusklene mine er ikke noe tykkere men har bare mindre magemuskler som syns utenfor . jeg vil trene Magemuskler og biceps.. hvor mange sit-ups må jeg ta om dagen for å få sixpack igjen? hvor mange uker hvis jeg kjører meg selv hardt.. Need help Mvh meg Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 å bare trene Biceps og mage er dødfødt, å bare trene den ene siden av armen skjønner vel du er ganske dumt? og ved og bare trene hardt på mage så ser du på andre siden av kroppen, der har vi... ryggen... og trene den er ganske essinsielt for å få en god kroppsholdning, hvis du skal trene opp magemusklene.. og å bare trene situps er heller ikke noe særlig god magetrening, ihvertfall og trene det vær dag, til og med magen må ha restitusjon - tro det eller ei... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 hehe, denne er klassisk. Les litt dude, "training for newbies" på t-nation. Spør om hjelp etter at du i det minste har litt kunnskap under beltet. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Et godt råd for å få bedre magemuskler, ihvertfall, er at kvalitetet > kvantitet! Ta heller få, tunge repetisjoner enn mange lette! Da vil du stimulere muskelen bedre, og vil få et bedre resultat. I tillegg kan jeg tilføye at styrketrening egentlig ikke er nok for å få en god six-pack. Du må bli kvitt underhudsfett på magen, hvilket betyr løping...! Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Spør om hjelp etter at du i det minste har litt kunnskap under beltet. Man spør vel om hjelp nettopp fordi man ikke har kunnskap under beltet. Så hva med å komme med noe som faktisk kan hjelpe i stedet? Selv ville jeg heller tatt kontakt med et treningssenter og fått en time med en personlig trener. Da kan du være sikker på at informasjonen du får er riktig. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Sitter og lager et nytt 3 dagers program nå, og lurer på om jeg bør splitte noen øvelser. F.eks: Etter at jeg har tatt beinpress skal jeg egentlig ha lårcurl, men er det lurt å f.eks putte en skulderøvelse inn mellom de for å roe ned beina litt? Ser at folk kjører samme muskel mange ganger på rad, det blir jeg drit sliten av! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Spør om hjelp etter at du i det minste har litt kunnskap under beltet. Man spør vel om hjelp nettopp fordi man ikke har kunnskap under beltet. Så hva med å komme med noe som faktisk kan hjelpe i stedet? Selv ville jeg heller tatt kontakt med et treningssenter og fått en time med en personlig trener. Da kan du være sikker på at informasjonen du får er riktig. Yeah, right. "Sikker". Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ingen som vet det? skulle helst hatt et raskt svar! Når man har tatt peck-deck maskinen, så klarer man ikke å yte 100% på benkpressen rett etterpå? Er det lurt å ha en annen øvelse mellom? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Pec-dec går jo på brystet den også, så det burde være ganske selvforklarende at du ikke vil yte optimalt i benkpress hvis du sliter deg ut på den først. Med det sagt, drop pec-dec. Du trenger den ikke. Endret 9. mars 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Pleier somregel og ha en mellomøvelse når jeg trener... bortsett fra i benken, da går jeg rett fra benkpress til incline hantelpress... Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Spør om hjelp etter at du i det minste har litt kunnskap under beltet. Man spør vel om hjelp nettopp fordi man ikke har kunnskap under beltet. Så hva med å komme med noe som faktisk kan hjelpe i stedet? Selv ville jeg heller tatt kontakt med et treningssenter og fått en time med en personlig trener. Da kan du være sikker på at informasjonen du får er riktig. Yeah, right. "Sikker". Stoler du mer på randoms herfra kanskje? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Spør om hjelp etter at du i det minste har litt kunnskap under beltet. Man spør vel om hjelp nettopp fordi man ikke har kunnskap under beltet. Så hva med å komme med noe som faktisk kan hjelpe i stedet? Selv ville jeg heller tatt kontakt med et treningssenter og fått en time med en personlig trener. Da kan du være sikker på at informasjonen du får er riktig. Yeah, right. "Sikker". Stoler du mer på randoms herfra kanskje? Ja, det vil jeg absolutt si at jeg gjør! Rikignok ikke alle, men når du har hengt på forumet en stund finner du fort ut hvem som har peiling på det de snakker om. Jeg velger mye heller å stole på de (og meg selv), fremfor ei fjortissejente med to helgekurs under beltet på et treningssenter. Det finnes sikkert mange med god peil der også, men jeg har aldri støtt på noen av dem. Riktig nok har jeg ikke prøvd meg på mer enn 3 forskjellige "personlig trenere" på slike sentre, men det var nok for min del. Større dritt programmer har jeg aldri hatt før. Så begynte jeg å lese en del selv, og føler at jeg får mye mer utbytte nå. Ingen av de instruktørene jeg hadde skjønte poenget med baseøvelser. Hvert jævla program jeg fikk hadde kaaanskje benkpress (klassisk) som første øvelsen, og resten besto av bicepscurl og tricep-pushdown. Så sorry at jeg er skeptisk, men "pt" kreftene der ute er faktisk veldig variable. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvis det du sier er tilfelle skjønner jeg jo godt at du har fått nok. Bare jeg som er av en annen oppfatning Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er så utrolig glad for at PT der jeg trener er tidligere strongman og har masse peiling Er forresten noen som ikke har peiling der også Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 har vel blitt tatt opp før, men har den oppfatning selv av at mange av "familegymene", som elexia, Sats osv, har inkompetente PT`er.. såklart er det endel av de som har meget god peiling, men like mange som ikke har peil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå