Kenny Bones Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jo, jeg har hørt om et slikt apparat som vistnok måler energistråling fra levende ting ihvertfall. Men de som ser sånt kan jo ikke selv bestemme når de skal se det. Det er ytterst tilfeldig, samtidig som at slike apparater sansynligvis ikke er veldig tilgjengelig for enhver. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det de bruker for å måle "spøkelser" er et elektromagnetisk måleinstrument. Grunnen til at det brukes, er på grunn av fasinasjonen ved det elektromagnetiske spektrumet. Alle bølger og fotoner detter inn under dette spektrumet, så man kan trygt si at dersom det eksisterer, så er det mulig å måle det. Men de fleste som ser ting gjør det på grunn av en hjerneskade, eller inntak av stoffer. At ett ledd i utviklingen plutselig kan se andre spekter en andre mennesker er særdeles usannsynlig. People with aphakia, a condition where the eye lacks a lens, sometimes report the ability to see into the ultraviolet range. Øyets tappeceller ser vanlig dagslys, for hvert gruppe, så består den av tre tapper, en som er følsom for gult lys (lang bølge) en som er følsom for grønt lys (mellom bølge) og en for fiolett lys (kort bølge) En kan ikke plutselig se gammastråling eller andre farger uten at det går utover det vanlige synet. Det finnes avvik fra dette, men det er få a small proportion (about 2% in humans) of the ganglion cells in the retina are photosensitive through the pigment melanopsin. They are generally most excitable by blue light, about 470 nm. Og ingen av de dokumenterte avvikene kan se spøkelser... <sarkasme>er ikke det rart dere?</sarkasme> Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvis du ser gammastråling bør du komme deg vekk fra kilden så fort du overhodet klarer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 hehe ja Eller kanskje man blir til mutanter med 4 armer da? :O Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jo, men det alle som vistnok opplever dette sier er det at de ser det ikke sånn som man vanligvis ser andre fysiske ting. Selv har jeg aldri sett noe sånt før så jeg kan ikke si hvordan det ser ut lissom. Men det jeg har blitt fortalt er det at de ser og føler det samtidig på et vis. Som om det er siluetter av noe og som jeg har forstått det (om jeg har forstått det "riktig") så kan de se det mye tydeligere i øyekroken (!) Akkurat som at det er en annen sans som plukker det opp. En kompis av meg som bor utpå landet bor i et relativt nytt hus ved siden av et gammelt hus som oldeforeldrene bodde i eller noe sånt. Og en kveld når han og en kompis av han igjen satte i sofaen i dette gamle huset så kunne kompisen hans direkte se to stykker som satt i sofaen ved siden av dem. Det merkelige er at han så dem bare klart når han så dem i øyekroken. Da forstår jeg om mange blir skeptisk. Men det rare er at han kunne direkte beskrive hvordan de så ut mens han satt der og så dette. Det var en jente og en gutt. Jenta hadde mørkt halvlangt hår med en stripet grønn genser. Og gutten hadde blondt kort hår og en slags dressjakke på seg. Samme kvelden skjedde også andre snåle ting som at f. eks lyseholdere som blir knust i gulvet uten at de stod på noe ustødig. I samme hus har også en annen kompis av oss begge for lenge siden da de var små blitt lokket opp på toppen av loftet. Det var noe(n) som ropte på han direkte og sa hans eget navn. "Inge, kom hit da" og han fulgte etter og kom til slutt på toppen av loftet der det ikke var noen som helst. Selvfølgelig kan dette sansynligvis bortforklares på utrolig mange måter. Kanskje var det noen som tulla med dem? Eller kanskje de var sinnsyk i øyeblikket, I don't know. Jeg synes bare det er betenkelig at sånne ting bare kan skje. Altså, det kan jo ikke forklares på vanlig vis. Men det eneste jeg sier er at det føles litt betenkelig at flere kan se sånt samtidig og også prate om det mens de ser det og også beskrive det samtidig. Nå har jo ikke begge av disse delene skjedd samtidig (les, samtidig), men som jeg fortalte i et innlegg tidligere i tråden så så jo både svigermor og fetteren hennes samme døde person i sin egen begravelse. Noe som er høyst usansynlig i utgangspunktet. Og kompisen til kompisen min så kunne sitte og beskrive to stykker som satt i sofaen sammen med dem uten at kompisen min kunne se dem. Jeg mener, WTF lissom? Jeg synes også det ikke blir dekkende nok med de motforklaringene som har blitt skrevet her i denne tråden. Godt mulig det er noe heelt annet som gjør dette, men hallusinasjoner osvosv er høyst tvilsomt da disse er helt friske mennesker som ikke bruker noe dop eller noe sånt. Utrolig rart å hallusinere én enkelt ting lissom og da også samtidig som en annen. Tenker det greiene med svigermor og fetteren hennes her. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det merkelige er at han så dem bare klart når han så dem i øyekroken. Når man ser noe i øyekroken så ser man det ikke tydelig. Altså farer du eller han med bløff. Selvfølgelig kan dette sansynligvis bortforklares på utrolig mange måter. Ikke utrolige måter. Løgn fra de som påstår å ha opplev dette, sinnssykdom, osv. er alle mulige forklaringer som faktisk går an å teste, og som har rot i virkeligheten. Jeg synes bare det er betenkelig at sånne ting bare kan skje. Slett ikke. Mennesker er utrolig lettpåvirkelige. Folk kan lures til å tro på hva som helst. De kan lures til å tro at de har sett ting de ikke har sett. De kan lure seg selv til det. Og så videre. Altså, det kan jo ikke forklares på vanlig vis. Jo, det kan det. Godt mulig det er noe heelt annet som gjør dette, men hallusinasjoner osvosv er høyst tvilsomt da disse er helt friske mennesker som ikke bruker noe dop eller noe sånt. Man trenger ikke å være syk for å bli overbevist om ting som ikke eksisterer. Utrolig rart å hallusinere én enkelt ting lissom og da også samtidig som en annen. Slett ikke. Det er akkurat denne tingen som er såpass sterkt i tankene at det er nettopp derfor det blir hallusinert om. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Vi mennesker SER mønster der det ikke er noen mønster. Og klarer på et øyeblikk å samkjøre det du nettopp har hørt med noe du selv har opplevd. Du har sikkert vært borti en type menneske som forteller deg at de en gang traff en fjellvegg i to hundre kilometer på tråsykkel, uten annet på seg enn en liten shorts og jogge sko (for å få det til å virke troverdig ), etter at du nettopp har fortalt om ditt møte med en fjellvegg, sittende i en bil i nitti kilometer i timen? Vi er nemlig eksperter på å se ting som ikke er der, se mønstre der det ikke er mønstere, uvisst av vilken årsak og vil ALLTID lage det mønstret hvis det ikke er der for å virke tro verdig! Jeg har sagt det før og det har mange andre også: hvis spøkelser og gjenferd eksisterer kan det måles! Og siden det ikke er noen som noensinne har målt dette, det er ALDRI målt!, så forbeholder jeg meg retten til å si at dette er oppspinn og oppdiktning! Hvorfor de flyr rundt og påstår dette vet jeg ikke, kanskje de lever et kjedelig liv og har sett for mye på spøkelses programmer på TV Norge, hva vet jeg, men jeg kan så langt fortelle deg at dette er nonsens fra ende til annen, for hadde det vært noe der kan det også måles og siden dette ikke er gjort, ikke en halv gang en gang, er det bare å komme med den ene fantastiske historien etter den andre om slektnigner og venner som ser både det ene og det andre! Hadde jeg vært deg hadde jeg muligens vurdert å bytte både slektningene mine og venner hadde de sett så masse tull... Men du er kanskje lett påvirkelig selv? Og "tror" litt på dette siden det ikke "kan" forklares? Vel, da skal jeg hjelpe deg, det ER ikke sant! De ser ting som kun DE ser og bare det burde være nok til at du tok tre skritt tilbake og lot tulling alarmen gå! Endret 12. mars 2008 av strayder Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Urgamle skrøner som får godt fotfeste i informasjonens tidsalder, der utfordringen ligger i å (korrekt) filtrere ut mylderet av tullball som passerer gjennom hjernen. Mennesker med tilbøyelighet til å tro fordi de ønsker å tro. Ønsketenking gone wild. Believing is seeing. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Mennesker ser utrolig dårlig i sidesynet, vi har bare 1 grad med faktisk syn. Dette kan man sjekke enkelt ved å ta opp en bok, hold den et stykke fra deg, legg fingeren over et ord, og prøv å les ordene ved siden av kun ved å stirre på fingeren. Det er utrolig vanskelig. Øyet kan heller aldri fokusere konstant på én ting, så øyet svirrer rundt konstant (uten at du kan se det) grunnen til det, er at dersom øyet får samme informasjon hele tiden blir nervene mettet og slutter å avgi informasjon. Dette kan du også sjekke ved å stirre lenge på én ting uten å blunke eller røre øynene. Det som skjer da, er at alt til slutt blir helt svart (men det er utrolig vanskelig å få til) Øyet har en slags mekanisme mot dette ved at den flytter fokus rundt det du ser på med 0.1 grad eller noe. En hjerne fungerer også ved å gjenkjenne mønstre, dette fører til at så lenge man ikke kan si hva en ting er øyeblikkelig, vil en ting kunne være hva som helst. Dette merker man også veldig hvis man er ute om natten, plutselig blir stubber og trær som man ikke helt kan se til folk. Hukommelse er også en ganske snedig sak, fordi man husker svært få detaljer av ting man ser; minner blir gjenoppbygget hver gang man prøver å huske noe. Dette fører til at mennesker har lett for å enten finne på ting som ikke stemmer, og disse minnene er lett påvirkelig for falsk informasjon. Dette er også grunnen til at man ikke kan bruke hypnose til å få folk til å huske ting: fordi man er lett påvirkelig under hypnose, og "minnene" vil bli bygget av informasjon som en annen person kan gi. Alt i alt kan alle disse tingene lett få folk til å huske feil, se ting og fleske på historier når de forteller dem videre. Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Ser man på sendeskjemaet til kanalen FEM skal det vel nødig tillegges mye tvil: påstått paranormalitet selger. En paranormal torsdag? 18:00 En engel iblant oss (19:26) 20:30 Lisa Williams - livet blant de døde (2:8) 22:00 Det spøker! (7:12) 22:50 Klarsynte etterforskere Hva skal man si.. Oi, jeg overså visst noe: 23:40 Ghost Whisperer (16:22) Endret 12. mars 2008 av Totentanz Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 En kompis av meg som bor utpå landet bor i et relativt nytt hus ved siden av et gammelt hus som oldeforeldrene bodde i eller noe sånt. Og en kveld når han og en kompis av han igjen satte i sofaen i dette gamle huset så kunne kompisen hans direkte se to stykker som satt i sofaen ved siden av dem. Det merkelige er at han så dem bare klart når han så dem i øyekroken. Refleksjon. Han de var 2 personer som satt i sofaen, han ser 2 personer i sofaen ved siden, men bare i øyekroken. Dersom han så noe i det hele tatt i øyekroken var det refleksjon av dem. Hadde selv en "paranormal" opplevelse i øyekroken idag. Når jeg satt foran PCen så jeg plutselig et hvitt lys som farte forbi i øyekroken, to ganger faktisk og begge gangene når jeg tok en drue. Her kunne jeg konkludert med onde ånder som suste rundt i rommet mitt full av misunnelse siden de fysisk ikke kan spise druer. Men etter å ha sett litt rundt oppdaget jeg at sola skinte gjennom lokket på drue boksen som sendte et konsentrert lyst på metallplata der nøkkelhullet er på døra, dette lyset ble oppfattet av øyekroken min. Så når jeg tok en drue beveget lokket seg slik at lyst blinket. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ser man på sendeskjemaet til kanalen FEM skal det vel nødig tillegges mye tvil: påstått paranormalitet selger. En paranormal torsdag? 18:00 En engel iblant oss (19:26) 20:30 Lisa Williams - livet blant de døde (2:8) 22:00 Det spøker! (7:12) 22:50 Klarsynte etterforskere Hva skal man si.. Oi, jeg overså visst noe: 23:40 Ghost Whisperer (16:22) FEM og TV Norge er for folk som hever trygd da Lenke til kommentar
strayder Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Har også opplevd at lys kødder med meg, men min umiddelbare reaksjon da er at dette har en naturlig årsak. Jeg blir altså ikke vettaskremt og utbasunerer til familie og venner at i dag så jeg et merkelig lys osv. Skal vedde på at hadde han kompisen med den "jenta" og den "gutten" ved siden av seg i sofaen sjekket skikkelig isteden for å anta at det var noe overnaturlig hadde han funnet ut hva dette var også, men han hadde det nok for travelt med å overbevise hjernen med at dette var paranormalt delux... Men når en ser sende programmet til disse trygde TV kanalene er det jo sole klart at vi ikke har hørt den siste tulle historien til disse folka. De er sikkert sjele glad for at "noen" (TV folkene) tror på dem og ser på sende programmet som en lenge etterlengtet legalisering av sine tulle historier Hadde "det" finnes noe paranormalt er det målbart og som jeg har sagt før, til det kjedsommelige, så er ikke dette målt en eneste gang, ikke en eneste gang dere!!! Det er ALDRI bevist, ALDRI!!! Men de trygdede må jo ha noe å fylle tiden vi andre har på jobb da, og kveldene med disse herlige programmene som er der for å helle bensin over dette tulle bålet... Sukk. Det er nesten så en ikke vet om en skal le eller gråte over disse "para" snikene..... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Man kan jo ta den helt enkle dragen som ser på deg uansett. Vet jeg virkelig hva jeg ser? Nei. Jeg kan fint si at jeg ser at den ser på meg hele tiden, men det faktum at jeg blir lurt er fortsatt der. Dette alene burde være nok til å få selv de vanskeligste menneskene til å forstå at selv om du ikke kan forklare ovenfor deg selv hva som skjedde, kan du ei konkludere med at det var en vilje som gjorde det. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Man kan jo ta den helt enkle dragen som ser på deg uansett. Vet jeg virkelig hva jeg ser? Nei.Jeg kan fint si at jeg ser at den ser på meg hele tiden, men det faktum at jeg blir lurt er fortsatt der. Dette alene burde være nok til å få selv de vanskeligste menneskene til å forstå at selv om du ikke kan forklare ovenfor deg selv hva som skjedde, kan du ei konkludere med at det var en vilje som gjorde det. Drage? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det merkelige er at han så dem bare klart når han så dem i øyekroken. Når man ser noe i øyekroken så ser man det ikke tydelig. Altså farer du eller han med bløff. Ja, beklager. Du er jo universets fasit til alt. Beklager igjen. Fint å komme med bastante konklusjoner gitt. Jeg synes bare det er betenkelig at sånne ting bare kan skje. Slett ikke. Mennesker er utrolig lettpåvirkelige. Folk kan lures til å tro på hva som helst. De kan lures til å tro at de har sett ting de ikke har sett. De kan lure seg selv til det. Og så videre. Klart det. Placebo er et sinnsykt mektig fenomen. Men dette tror jeg definitivt ikke er det. Altså, dersom svigermor og fetteren hennes faktisk hadde pratet om sånt på forhånd hadde jeg også ville tenkt i disse banene. Men ingen av dem visste at den andre personen var i hele tatt interessert i sånt. Det var ikke før etterpå at begge fortalte hva de hadde sett og at de i hele tatt begynte å prate om sånne ting. Da kan de ikke bare psyke seg selv opp til å se nøyaktig det samme på forhånd. Merkelig at det er ingen som klarer å gi en ordentlig forklaring på akkurat dette. Altså, det kan jo ikke forklares på vanlig vis. Jo, det kan det. Nei det kan det jo ikke. Forklar det da dersom du vet alt. Godt mulig det er noe heelt annet som gjør dette, men hallusinasjoner osvosv er høyst tvilsomt da disse er helt friske mennesker som ikke bruker noe dop eller noe sånt. Man trenger ikke å være syk for å bli overbevist om ting som ikke eksisterer. Du skrev jo i samme post at det er sånt som utgjør sånne ting. Utrolig rart å hallusinere én enkelt ting lissom og da også samtidig som en annen. Slett ikke. Det er akkurat denne tingen som er såpass sterkt i tankene at det er nettopp derfor det blir hallusinert om. Men da må det som sagt ha en rot i noe. Sånt dukker ikke bare opp i hodet på to personer som ikke engang prater om sånt på forhånd. En kompis av meg som bor utpå landet bor i et relativt nytt hus ved siden av et gammelt hus som oldeforeldrene bodde i eller noe sånt. Og en kveld når han og en kompis av han igjen satte i sofaen i dette gamle huset så kunne kompisen hans direkte se to stykker som satt i sofaen ved siden av dem. Det merkelige er at han så dem bare klart når han så dem i øyekroken. Refleksjon. Han de var 2 personer som satt i sofaen, han ser 2 personer i sofaen ved siden, men bare i øyekroken. Dersom han så noe i det hele tatt i øyekroken var det refleksjon av dem. Refleksjon av hvem? Dem selv? Det var jo to gutter da.. Tror nok de hadde merket det om det var dem selv de så. Folk ser jo seg selv i speilet hver dag og sånt merker man. Dessuten var jo en av disse ei jente med halvlangt sort hår og stripet grønn genser.. Litt av en refleksjon må jeg si. Jeg har sagt det før og det har mange andre også: hvis spøkelser og gjenferd eksisterer kan det måles! Og siden det ikke er noen som noensinne har målt dette, det er ALDRI målt!, så forbeholder jeg meg retten til å si at dette er oppspinn og oppdiktning! Jeg sier igjen, hva slags måleinstrument er dette? Jeg har hørt om at det vistnok skal finnes instrumenter som måler utstråling, men det er jo ingen som vet hva som faktisk måles. Kan du komme med en lenke til et sånt instrument? Har du brukt det selv? Hvordan vet du eller noen for den saks skyld at dette instrumentet faktisk måler spøkelser eller hva det måtte være? For at et slikt instrument i hele tatt ikke skal være fake så må det jo faktisk ha fått til å målt et spøkelse. Hvis ikke kan jo ingen si med sikkerhet at det faktisk måler det korrekte. Og dermed faller hele argumentet ditt bort.. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Klart det. Placebo er et sinnsykt mektig fenomen. Men dette tror jeg definitivt ikke er det.Altså, dersom svigermor og fetteren hennes faktisk hadde pratet om sånt på forhånd hadde jeg også ville tenkt i disse banene. Men ingen av dem visste at den andre personen var i hele tatt interessert i sånt. Det var ikke før etterpå at begge fortalte hva de hadde sett og at de i hele tatt begynte å prate om sånne ting. Da kan de ikke bare psyke seg selv opp til å se nøyaktig det samme på forhånd. Merkelig at det er ingen som klarer å gi en ordentlig forklaring på akkurat dette. Nettopp, selv om du mener at man ikke kan ta med diverse beregninger betyr ikke det at det da må være noe annet. Jeg tror at jeg har en gnom under senga, jeg har ikke sjekka, men da må den jo være der. Jeg hører den hver natt. Refleksjon av hvem? Dem selv? Det var jo to gutter da.. Tror nok de hadde merket det om det var dem selv de så. Folk ser jo seg selv i speilet hver dag og sånt merker man. Dessuten var jo en av disse ei jente med halvlangt sort hår og stripet grønn genser.. Litt av en refleksjon må jeg si. Det var da et imponerende sidesyn, selv klarer jeg knapt å skimte en farge i mitt sidesyn. Jeg sier ikke at jeg er representativ for hele befolkningen, men at en klarer å se det så detaljert er imponerende. Jeg sier igjen, hva slags måleinstrument er dette? Jeg har hørt om at det vistnok skal finnes instrumenter som måler utstråling, men det er jo ingen som vet hva som faktisk måles. Kan du komme med en lenke til et sånt instrument? Har du brukt det selv? Hvordan vet du eller noen for den saks skyld at dette instrumentet faktisk måler spøkelser eller hva det måtte være? For at et slikt instrument i hele tatt ikke skal være fake så må det jo faktisk ha fått til å målt et spøkelse. Hvis ikke kan jo ingen si med sikkerhet at det faktisk måler det korrekte. Og dermed faller hele argumentet ditt bort.. Du har jo EVP :!: . Electronic voice phenomen, bare kjøre buldring fra fyren min nede gjennom 20 filtre, og så kan jeg få han til å si at han vil drepe meg . Den andre måten å "måle" spøkelser på er alternative mennesker, slike man gjerne forbinder med hun gale nabokona som man holder seg langt unna. Igjen, det har blitt påvist at magnetisme påvirker mennesker, for eksempel store ansamlinger av jern (ta for eksempel i senga) så vil du føle at noen ser på deg/holder deg under oppsikt. Store ansamlinger av CO vil også gi en følelse av at noen holder deg igjen, hvorfor ikke se på slike forklaringer før man konkluderer med at man har en nisse i hagen? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 En annen ting, dersom dere selv har opplevd noe som ikke kan forklares logisk. Hvordan ville dere selv tenkt, følt eller sagt? Om dere f. eks har gått ut i gata en normal kveld og plutselig sett en lysende rød kule på størrelse med en bowlingball sveve over bakken. Samtidig som at gatelysene har gått ett etter ett når kulen svever forbi. Og at det samtidig lukter svovel, pluss at flere titalls personer ser det samtidig. Er det hallusinasjon da også? En kollektiv hallusinasjon? Dette hendte nemlig med faren og moren min i Verdalen en gang sent på 70-tallet. Og det var som sagt mange som så det samme. Likevel var det enkelte som hevdet at det var et helikopter eller fly eller en ballong osvosv. Ikke særlig enkelt for den som faktisk så det heller. Og man går jo ikke rundt med et høykvalitetskamera til enhver tid for å ta bilder av sånt dersom det "kanskje dukker opp noe" All I'm saying, det er mye mellom himmel og jord som ikke kan forklares. Og ingen av dere er fasiter på noe som helst så det å komme med bastante påstander som en nærmest fasit blir bare for dumt. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Klart det. Placebo er et sinnsykt mektig fenomen. Men dette tror jeg definitivt ikke er det.Altså, dersom svigermor og fetteren hennes faktisk hadde pratet om sånt på forhånd hadde jeg også ville tenkt i disse banene. Men ingen av dem visste at den andre personen var i hele tatt interessert i sånt. Det var ikke før etterpå at begge fortalte hva de hadde sett og at de i hele tatt begynte å prate om sånne ting. Da kan de ikke bare psyke seg selv opp til å se nøyaktig det samme på forhånd. Merkelig at det er ingen som klarer å gi en ordentlig forklaring på akkurat dette. wink.gif Nettopp, selv om du mener at man ikke kan ta med diverse beregninger betyr ikke det at det da må være noe annet. Jeg tror at jeg har en gnom under senga, jeg har ikke sjekka, men da må den jo være der. Jeg hører den hver natt. Denne skjønte jeg ikke.. Forklar nærmere. Håper virkelig ikke du mener at en av de to inbilte seg at de så det samme? Refleksjon av hvem? Dem selv? Det var jo to gutter da.. Tror nok de hadde merket det om det var dem selv de så. Folk ser jo seg selv i speilet hver dag og sånt merker man. Dessuten var jo en av disse ei jente med halvlangt sort hår og stripet grønn genser.. Litt av en refleksjon må jeg si. rolleyes.gif Det var da et imponerende sidesyn, selv klarer jeg knapt å skimte en farge i mitt sidesyn. Jeg sier ikke at jeg er representativ for hele befolkningen, men at en klarer å se det så detaljert er imponerende. Altså, dette er det flere som sier som har sett sånne ting. Om du såvidt klarer å se farger i ditt sidesyn betyr jo ikke at andre greier å se mer. Selv ser jeg ganske så detaljert i mitt eget sidesyn og kan uten problem se både farger og former. Jeg sier igjen, hva slags måleinstrument er dette? Jeg har hørt om at det vistnok skal finnes instrumenter som måler utstråling, men det er jo ingen som vet hva som faktisk måles. Kan du komme med en lenke til et sånt instrument? Har du brukt det selv? Hvordan vet du eller noen for den saks skyld at dette instrumentet faktisk måler spøkelser eller hva det måtte være? For at et slikt instrument i hele tatt ikke skal være fake så må det jo faktisk ha fått til å målt et spøkelse. Hvis ikke kan jo ingen si med sikkerhet at det faktisk måler det korrekte. Og dermed faller hele argumentet ditt bort.. Du har jo EVP laugh.gif . Electronic voice phenomen, bare kjøre buldring fra fyren min nede gjennom 20 filtre, og så kan jeg få han til å si at han vil drepe meg smile.gif . Whut? Snakker du Norsk? Skjønner ikke hva du skriver jeg.. Buldring fra fyren min nede? Hva i all verden betyr det? Den andre måten å "måle" spøkelser på er alternative mennesker, slike man gjerne forbinder med hun gale nabokona som man holder seg langt unna.Igjen, det har blitt påvist at magnetisme påvirker mennesker, for eksempel store ansamlinger av jern (ta for eksempel i senga) så vil du føle at noen ser på deg/holder deg under oppsikt. Igjen skjønner jeg fint lite. Ta f. eks senga? Er det jern der? Store ansamlinger av CO vil også gi en følelse av at noen holder deg igjen, hvorfor ikke se på slike forklaringer før man konkluderer med at man har en nisse i hagen? Jeg nekter ikke på det jeg. Hadde faktisk blitt ganske så glad dersom det faktisk har vist seg å være noe logisk forklaring på det som jeg tror på. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 All I'm saying, det er mye mellom himmel og jord som ikke kan forklares. Som ikke kan forklares, eller som ikke har blitt forklart ennå? Postulerer du et evig mysterium her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg