tnic Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Sliter med å installere Mandrake Linux samtidig som jeg kjører Win Me på master harddisken. Da jeg installerte Mandrake på en annen HD, får jeg en hel skjerm full med 070707070707 når jeg starter PC´en. Noen som har installert Mandrake og Win Me på samme pc og har noen tips? mvh Tomas Nicolajsen Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Du må nok sette harddisken med linux som aktiv, og legge WinME inn i oppstartslasteren til linux, da skulle det nok gå bra. Lenke til kommentar
tnic Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 OK, så jeg skal installere Linux på PrimaryHDen. Når jeg installerer Mandrake 8.1 får jeg ikke noe valg om oppstartsleser.Hvordan legger jeg WinMe inn der? Et annet spørsmål: Hva kan jeg gjøre når mus og keyboard ikke fungerer når jeg har startet Mandrake? Bruker Compaq "ferdigsveiset" PC, kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Mandrake starter LiLo automatisk i oppstarten, så det du må gjøre er å gå inn i kontrollsenteret å legge til WinMe i den harddisken du har installert det på, og kanskje sette visningstiden på os'er i mer enn 5 sek. Det var rart at mandrake ikke skulle finne musen, og tastaturet ditt da de fleste mus/tastatur opererer på en standard. Det kommer litt an på hvilken maskinvare som fulger med pc'en, og om mandrake finner den, men det ligger såpass mange drivere i mandrake at det meste skulle være funnet automatisk, men det kan også være en feilkonfugirasjon under installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå