Gå til innhold

Førstegangskjøper vannkjøling til ny pc

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, har nå kjøpt meg ny PC.

Specs er som følger:

CPU - Q6600

Antec P182 Miditower

Asus Maximus Formula S-775 X38 Crossfire

Sapphire Radeon HD3870 512mn GDDR4 TOXIC Edition

Corsair 8500C5 4GB

Det er lenge siden jeg har bygd PC selv og har nå fått stor lyst til å overklokke for første gang. Jeg har også lyst å bli kvitt så mye støy som mulig.

Av denne grunn så er jeg på utkikk etter vannkjøling. Som nybegynner har jeg selvfølgelig først og fremst sett på komplette sett :) Har lest gjennom FAQ tråden og diverse andre poster, men er femdeles litt usikker på hvor jeg skal ta veien henn:)

et av settene jeg har sett på og som fikk veldig bra kritikk på dinside.no er Zalman sitt kjølesett http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s384

Vil dette passe? Vil det lønne seg å kjøpe delene seperat? Vil det isåfall være stor prisforskjell?

Håper noen kan gi meg en hjelpende hånd.

PS! Pris bør ikke overstike 2000kr. jo billigere jo bedre så lenge det er kvalitet og bringer LITE støy.

mvh

kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det zalman settet er ikke laget for overklokking.

Det er laget for stue-pc hvor du ikke vil ha lyd i det hele tatt.

Den kassen du har har meget god kjøling i seg selv. Det du kan gjøre er å bytte ut det meste av vifter til noen som ikke bråker å mye. Og gå for en god luftkjøler.

Pluss at det antec kabinettet er trangt å egner seg ganske dårlig for montering av vannkjøling inni selve kabinettet.

Men uansett så må du nok bytte alle viftene i kabinettet for å få det stillere.

Slik har jeg værtfall skjønte det som fra andre her på forumet. Men det er en veldig personlig sak. som du selv må finne ut av.

Du kan jo eventuelt se på dette swiftech settet

Det finnes også i en versjon som har dual radiator. Men da må du handle fra utlandet. (link)

Det er meget gode vannkjølingsett for førstegangs kjøpere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...