Gå til innhold

Stort priskutt på Xbox 360 fredag

kilik

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Blir den så billig.. så skal jeg kjøpe en til for å modde den.

Jeg synes det blir FOR billig imo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den prisen på 199 euro for arcade lover ikke veldig bra. Det tilsvarer jo ca 1564 norske kroner.

Mulig konkurransen i Norge er hardere enn i Nederland slik at vi vil få se enda lavere priser.

Du må se på priskuttet, de har senket prisen fra 280 euro til 199, altså et priskutt på 80 euro

Lenke til kommentar
Den prisen på 199 euro for arcade lover ikke veldig bra. Det tilsvarer jo ca 1564 norske kroner.

Mulig konkurransen i Norge er hardere enn i Nederland slik at vi vil få se enda lavere priser.

Du må se på priskuttet, de har senket prisen fra 280 euro til 199, altså et priskutt på 80 euro

Hmm. Med et like stort kutt i Norge skulle en Arcade koste litt over bare 1000 kroner (basert på at Elkjøp, Lefdal og Expert har solgt den til 1695,- de siste ukene).

Det høres nesten for godt ut til å være sant :)

Lenke til kommentar

Det er nok for godt til å være sant også. Du må sammenligne på en annen måte:

Originalpris i den nederlandske butikken:280 euro, priskutt på 80 euro. Det vil si et priskutt på ca 28 %. Når den i Norge nå koster 1695 blir priskuttet på 474,-. Skal ikke se bort i fra at elkjøp eller expert kjører kampanjer hvor de selger for 995,- Det er jo billigere enn PS2 :p

Lenke til kommentar

Forskjell på tilbud og veiledende pris. Veiledende pris i Norge på Arcade er 2395,- og Pro er 2995,-, men mange butikker har lenge solgt de til en noe lavere pris.

Jeg vil tippe prisene etter priskuttet blir 1795,- for Arcade og 2595,- for Pro. Da vil Pro bli like billig som Wii.

Elkjøp og desslike legger seg nok en 300-500 kroner under disse prisene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Forskjell på tilbud og veiledende pris. Veiledende pris i Norge på Arcade er 2395,- og Pro er 2995,-, men mange butikker har lenge solgt de til en noe lavere pris.

Jeg vil tippe prisene etter priskuttet blir 1795,- for Arcade og 2595,- for Pro. Da vil Pro bli like billig som Wii.

Trudde arcade kostet dette fra før av?

Jeg betalte 1700 trur jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor quoter du ikke med siste delen fra kilik?

Lenke til kommentar

Laland: Tror det der er den utrangerte versjonen uten HDMI.

Leste du hva jeg skrev? Forskjell på veiledende pris og tilbud.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ja, jeg leste hva du skrev?

Bare missforstod og trudde du mente prisen VI må betale ble 1700 :]

Forstod det nå vettu.

Går heller an å forklare enn å stille enda flere spørsmål :)

kewell79: fordi jeg tok bare med den aktuelle delen jeg lurte på :)

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

Det smarteste nå er vel å kjøpe en Arcade til rundt 1400-1500 kroner og så kjøpe en 120 GB-disk fra amerikanske Ebay til rundt 600-700 kroner. Da har man en konsoll som tilsvarer Elite og mere til for rundt 2000 kroner.

Lenke til kommentar

En hyggelig overraskelse i pressemeldingen er at Elite også blir betydelig billigere:

LONDON - Monday 10th March, 2008- Microsoft today announced it is lowering the estimated retail price (ERP) for its Xbox 360™ family of consoles in Europe. Now with an entry-level ERP of €199.99/£159.99, Xbox 360 is a mass market entertainment proposition with something to offer for every interest and budget.

From Friday, 14th March, Xbox 360, which includes a 20GB hard drive and one wireless controller, will have an ERP of €269.99/£199.99 – a saving of €80/£50 on the current ERP. The Xbox 360 Elite, which comes with a massive 120GB hard drive enabling consumers to store huge quantities of content downloaded from Xbox LIVE™ Marketplace as well as their own music, will have an ERP of €369.99/£259.99 – a saving of €80/£40. The Xbox 360 Arcade console, perfect for those wishing to make their first foray into the gaming and entertainment world of Xbox, will have an ERP of €199.99/£159.99 – a saving of €80/£20.

Xbox Gamerscore Blog

Dette betyr nok rundt 3000 kroner for Elite som veilende. Mulig Elkjøp og andre som bruker å være billige legger seg på rundt 2500 kroner.

Lenke til kommentar

Ser ut til at VG har fått fatt i de norske prisene. Dessverre ikke like kraftig priskutt som i resten av Europa:

* Arcade-modellen kuttes med rundt 700 kroner til 1.700 kroner.

* Pro-modellen kuttes med rundt 400 kroner til 2.300 kroner.

* Elite-modellen kuttes med rundt 300 kroner til 3.200 kroner.

Alle prisene er basert på anbefalt utsalgspris, og tar ikke høyde for varierende prispolitikk hos de forskjellige utsalgsstedene i Norge.

VG

Utfra dette vil jeg tippe Arcade til 1395 kroner, Pro til 1895 kroner og Elite til 2695 hos de aller billigste (basert på 17,5% avslag som har vært vanlig tidligere hos Elkjøp).

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...