Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

membran på bad

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på med badet mitt. Lurte på ein ting.

Kan eg smøre membranen på veggene slik at eg kan flislegge desse før eg har smurt gulvet.

Grunnen er at eg venter på nokre avløpsdeler. Og då hadde eg fått gjort litt mens eg venter på desse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i nederste etasje (ingen ting under deg) så trenger man ikke annet enn smøremembran på gulv. (gjør jo ingen spesiell stor skade hvis det skulle renne vann i gulvet og ned i bakken...)

men hadde det vært noen under deg, MÅTTE du hatt hel membran duk. :)

har nettop vært en diskusjon rundt dette på jobben min, og da fant vi fram til disse reglene :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Takker. Var det svaret eg håpte på :thumbup:

Må ein ha fiberduk på gulv dersom ein har betonggulv? Holder det ikkje med 2 strøk membran. Står ingenting i instruksjonen som følger med membranen.

Dette er i nederste etasje.

Bruk fiberduk og smør mer enn 2 strøk og smør tykkere enn de instruksjonen tilsier... Treverk, stål, betong.. i løpet av et år så er det helt vannvittig hvor mye de lever. Ekspanderer og krymper pga fukt og tørke. Dette lager en enorm belastning på membranen din.

Husk av verken betong fliser eller fuger er vanntett, så membranen din vil (i dusj område/badekar område) mest sannsynligvis bli fuktig.

Smør heller på endel strøk for mye enn for lite og bruk fiberduken i overgang gulv/tak.

Er ikke uten grunn at det skrives en hel del om våtromsskader for tiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil ikke råde deg til å spare på membranen på gulvet selv om det er betonggulv med bakke under.

Muggsopp kan fremdeles dannes og spre seg om den får tilgang på vann, noe en lekk gulvmembran vil gi.

Betongen kan også sprekke opp etterhvert om den blir stående våt over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...