RestInPieces Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg leste guiden som handlet om å gjøre kontaktflatene på prossesor og kjøler rene, før man satt dem sammen. Har akkurat bestilt nytt hk og prossesor fra komplett.no, så jeg tenkte jeg skulle gjøre det jeg også. Jeg har ikke isopropanol eller lakktynner, men jeg har noe som er kalt Brake Cleaner. Kan jeg bruke det istedenfor iso`n? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 hvis jeg ikke tar feil har bremserens noe oljelignende greier for å smøre, så tror det beste er å springe bort på shell eller statoil og kjøpe isopropanol, det er ikke direkte dyrt og gjør jobben meget grundig Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Kondensfjerner på ESSO. Funker som snus! Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 hvis jeg ikke tar feil har bremserens noe oljelignende greier for å smøre, så tror det beste er å springe bort på shell eller statoil og kjøpe isopropanol, det er ikke direkte dyrt og gjør jobben meget grundig Brake kleaner er alt annet enn oljeliknende. Det er ekstremt flytig og etterlater en tørr ren flate etter få sekunder. Det er pr. i dag noe av det mest effektive rensemiddel man kan bruke mot organisk møkk. På en motor kan man komme til på kronglete steder og med høyt trykke spyle av møkka som har grodd fast i årevis. En favoritt for rengjøring i racing miljø. Det er imidlertid IKKE egent til PC-bruk. Bremserens er ekstremt agresivt og korroderer/etser metall på sekunder. På alu-overflater synes dette som en hvitere overflate. Videre ødelegger det lett gummi foringer og plast deler. Dette er helt ok eller faktisk helt glimrende på MC motorer o.l. som er støpte og har grove overflater der middelet trenger inn i porene på metallet og løser de minste møkkpartikler, men det kan ikke brukes til glatte/polerte overflater eller innsug o.l. med gummi og plastdeler i nærheten. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg vet ingenting om Brake Cleaner, men generelt vil jeg si at det er gunstig å primært skaffe seg veldig fint sandpapir til å finslipe overflaten til kjøleren din... Og deretter rense den med isopropanol. Og mye heller bruk den enn neglelakkfjerner ikke minst siden aceton ikke er sunt i det hele tatt.... (og jeg tror en god del neglelakkfjerner har mer oppi enn bare aceton.... Cobos Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Nahh, de fleste nyere brake-cleaners angriper ikke plast,lakk etc. Funker nok helt bra å rense CPU'en med dette. Og den inneholder absolutt ikke noe olje. Poenget er at den skal FJERNE olje. Å tilsette oljeholdige produkter på bremsekivene er kanskje ikke det smarteste du kan gjøre Lenke til kommentar
RestInPieces Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Altså, hvis jeg har en relativt ny flaske med bc, så er det ikke noen fare? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Altså, hvis jeg har en relativt ny flaske med bc, så er det ikke noen fare? Prøv, så finner du det ut. Hvis det går til h3lwete har du værtfall lært noe... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Kjør det på, men ikke søl - Break cleaner that is. Hvis du klarer og tære opp CPU'en din, så send en PM til meg, og jeg skal kjøpe en ny PC til deg. PS, Hold dere langt unna negellakk fjerner. Den inneholder lotion! -For sarte fingre Men ren Acetone er meget bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå