Gå til innhold

Plugin løsning til cms

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en annen driver med et cms, og det vi skal begynne med nå er plugins, som gjestebok osv.

Jeg har prøvd mange løsninger men feiler, noen som har noen forslag på hvordan jeg skal gå frem?

Trenger ikke noe kode, bare en løsning :p

Edit:

Tenker noe på at, på plugins siden så skal dem slå inn hvor mappen befinner seg, og når dem trykker forsett så skal den finne en config fil i mappa og sql filen så den kan hente info og mysql tabelene, deretter legger inn mysql, så oppdatere plugins tabelen med info sånn at de kan velge når de skal legge til en ny side. Kom bare kjapt opp med iden, sorry skrivefeil :p

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha gjort det på denne måten.

Opprett en XML fil med

Navn på plugin

Filer (altså innholdet på filen komprimert med f.eks base64)

Querys

Legg xml filene i en felles mappe, f.eks "addon".

Når xml filen blir kjørt oppretter du en ny mappe under f.eks "plugins" med navnet på plugin og komplimerer

filene og kjørere query'ene. Samt oppdaterer tabellen for installerte plugins

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt sikker på hva base64 er heller da, men det kan jo være en mulighet.

Jeg skal se på det jeg, så roper jeg ut vis jeg ikke får det til!

Edit:

De som laster ned plugin, de kan jo laste opp mappa til addon, de slår inn stien til mappa i install filen, så flytter den mappen til mappa plugins, og henter config fila, som henter infoen og sånt?

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar
Jeg ville ha gjort det på denne måten.

Opprett en XML fil med

Navn på plugin

Filer (altså innholdet på filen komprimert med f.eks base64)

...

Eh.. base64 har ingenting med komprimering å gjøre. Faktisk så øker base64 koding størrelsen på innholdet med 33%.

Base64 koding er en måte å kode data på. F.eks benyttes det til å kode data i epost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...