Roberto Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hva er det beste prog. språket for å utføre spørringer i en Oracle database? Vet at man kan utføre spørringer med PHP men vil gjerne teste et annet språk... a lá PL/SQL eller SQL*PLUS... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Man bruker SQL (Structural Query Language) for å hente ut data. PL/SQL er et prosedurelt språk, altså et slags programmerings-språk rettet mot Oracle-databaser (de fleste databaser har et alternativ til dette, litt variasjoner er det nok, men samme prinsipp). Dette språket inneholder også vanlig SQL, men her kan man trekke inn logikk også. SQL*Plus er er program der en kan skrive inn SQL-setninger, et slags vindu mot databasen (bra for testeing under utvikling). Men SQL er altså språket man vanligvis bruker for å behandle informasjon mot databaser. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg kan SQL...det er ikke problemet. Jeg tenkte mer på hvilket scripting språk som var "best". Jeg kunne ha brukt JSP lissom men vil ha noen som er mer erfaren til å fortelle meg hva som er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå