avo Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 En epoke er over, min fantastiske T40P skal pensjoneres. Men før det kan skje må jeg finne en arvtaker. Er ikke helt oppdatert på HW fronten, så jeg kan trenge litt hjelp her. Har tittet litt rundt, men sliter med å finne en verdig arvtaker. Kravene/ønskene min til ny laptop er som følger, og i prioritert rekkefølge: 1. Dønn solid, og stabil. 2. Liten og lett. Bør under godt 2 Kg. 3. God skjerm, lyssterk,helst ikke WS, men kan leve med det. 4. Laaaang batterilevetid. Ikke under 5 timer. 5. Mest mulig radiokommunikasjon innebygget. WLAN (abgn), BT, 3G etc. 6. USB, Ethernet og VGA er et must, alt annet ren bonus. 7. Skjermkort bør kunne dra Vista med ryggelys og skvettlapper. Kommer til å kjøre XP nå, men en fremtidig oppgradering er vel sansynlig. Trenger ikke optisk drev, men det er en fin bonus feature. Batteri må være utskiftbart, slik at jeg kan ha et i reserve. Maskinen skal ikke være hvit med eple-logo. Maskinen skal brukes som skrivemaskin (Excel, Word etc), til å se film, pusle litt i Photoshop, samt lagre bilder når jeg er på tur. Prisen er i praksis ikke noe tema. Det naturlige valget er muligens Thinkpad X300, men etter å ha brukt En Z60 sak på jobben i noen måneder er jeg litt skuffet over Lenovo (Eller er det Levono?) Virker ikke som samme kvalitet som min T40p, som var en av de siste IBM stod for selv. Hold på å bestille en her om dagen, men blir ikke helt klok på hvilke varianter som har hva hos Norek (Komplett) Stor fordel om Norek (komplett) eller Itegra (MPX) selger maskinen, alternativt Sony Vaio, da jeg kan bestille fra disse via jobben uten å måtte legge ut masse cash Lenke til kommentar
zonko Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Har du sett på Lenovo X61? Den skulle passe fint til dine krav. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 med vanlig batt til x61 vill den vare omtrent 3 timer tipper jeg. for med 8cell som er "tillegsutstyr" varer den i 6 timer. med en c2d 2ghz og 2gb ram. http://www.pcworld.com/article/id,136501-p...ks/article.html Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Har du sett på Lenovo X61? Den skulle passe fint til dine krav. AI - glemte et viktig kriterie - Touch pad... Fikser ikke en liten rød dings som eneste navigasjons redskap Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 da kjøper du deg en liten mus i tillegg Lenke til kommentar
avo Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 da kjøper du deg en liten mus i tillegg Joda, men funker dårlig på toget... Ikke lette dette Ser at Panasonic har noen spennende små solide saker - må finne ut hvem som importerer dem til Norge... Lenke til kommentar
avo Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 For de som måtte ha interesse av hva er stakker endte opp med ble det en Toshiba R500. Det tok sin tid å bestemme seg, men jo mer jeg testet jo viktigere ble størrelsen. R500n er helt rå. Men - jeg er veldig spent på hvor mye den tåler. I forhold til alt annet jeg har brukt før virker den vinglete, fleksibel og veik. Håper og tror at filosofien bak den er at det som bøyer seg ikke knekker. Ser at maskinen har fått kritikk for skjermen her og der - men jeg er bare IMPONERT. Første maskin jeg har prøvd som virkelig fungerer i direkte sollys. Og...under 1 kilo, med 320GB (byttet første dagen ;-)) disk, ALT av trådløs kommunikasjon (unntatt IR), DVDbrenner, PCMCIA slot, kortleser etc... Eneste jeg savner er Thinklight. Lenke til kommentar
dr. S Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Har også nylig kjøpt en R500-126. Mangler optisk stasjon, men kom med ssd disk 64 GB. Optisk drev trenger jeg bare 1 gang i måneden, så det er for meg et plus at dette mangler. Er kanonfornøyd! Kjører Vista og bruker den mest til internett, office, pdf etc., og opplever den ikke som treg (overraskende rask faktisk). Ekstra batteri måtte kjøpes. Eneste jeg kan sette fingeren på er touchpaden. Knappene gir lite respons med mindre jeg trykker midt på de, og da kommer det et høyt klikk (egentlig bedre å trykke på siden, for da slipper jeg denne grusomme klikkelyden). Tror dette kommer av at touchpaden er løs i kantene over indikatorlysene. Hvordan er dette på din maskin? HAr du ellers gjort deg noen erfaringer som er verdt å dele med oss andre? Endret 29. juni 2008 av thschei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå