quijibobo Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Har MSI hovedkort med 4 ramslots. Operativsystem er windows XP 2 grønne og 2 blå som står annenhver. I disse har jeg satt: 512mb, 1024mb, 512mb, 1024mb ved hverandre. Uansett hvordan jeg bytter på disse brikkene får jeg enten 1536mb eller 2048mb ram. Kan det være en sperre i Windows XP eller i biosen som gjør at jeg kun klarer å bruke 2 ramposisjoner samtidig? Hva skal til for at jeg klarer å kjøre alle 4 samtidig? Har prøvd å bytte om på posisjoner på rammen.. Hilsen noob Endret 5. mars 2008 av quijibobo Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) IKKE "SKRIK" I TITTELFELTET, ELLER GIDDER IHVERTFALL INGEN Å SVARE DEG... (hvis ikke du endrer dette kommer moderatorene til å stenge tråden din, da ALL-CAPS titler er mot forum-reglene). on-topic: optimal plassering er 2-og-2 like brikker i de slottene som har samme farge. Hvis du ikke får riktig mengde RAM da, så hadde jeg annbefalt å oppgradere BIOS som neste steg. -Stigma Endret 5. mars 2008 av Stigma Lenke til kommentar
larsg Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 På mitt MSI P35 må skal det være lik brikke i forskjellig farget slott for å få dual channel. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kan det hende hk ikke takler mer enn 2gb da? Lenke til kommentar
quijibobo Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) har 2x 512mb som er identiske og 2x 1024 som er identiske. All rammen er fra Corsair. Hvordan fikser jeg dette i bios da? Hovedkortet er MSI K8N Diamond, og tåler 4gb ram. Har sjekket at det er riktig type ram. Noen som vet hvor i bios jeg fikser dette? Har ikke lyst å prøve og feile :s Endret 5. mars 2008 av quijibobo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå