Gå til innhold

Klarer kun å kjøre 2 ramslots samtidig

quijibobo

Anbefalte innlegg

Har MSI hovedkort med 4 ramslots. Operativsystem er windows XP 2 grønne og 2 blå som står annenhver.

I disse har jeg satt:

512mb, 1024mb, 512mb, 1024mb ved hverandre. Uansett hvordan jeg bytter på disse brikkene får jeg enten 1536mb eller 2048mb ram. Kan det være en sperre i Windows XP eller i biosen som gjør at jeg kun klarer å bruke 2 ramposisjoner samtidig? Hva skal til for at jeg klarer å kjøre alle 4 samtidig? Har prøvd å bytte om på posisjoner på rammen..

Hilsen noob :)

Endret av quijibobo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE "SKRIK" I TITTELFELTET, ELLER GIDDER IHVERTFALL INGEN Å SVARE DEG... (hvis ikke du endrer dette kommer moderatorene til å stenge tråden din, da ALL-CAPS titler er mot forum-reglene).

on-topic: optimal plassering er 2-og-2 like brikker i de slottene som har samme farge. Hvis du ikke får riktig mengde RAM da, så hadde jeg annbefalt å oppgradere BIOS som neste steg.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

har 2x 512mb som er identiske og 2x 1024 som er identiske. All rammen er fra Corsair. Hvordan fikser jeg dette i bios da?

Hovedkortet er MSI K8N Diamond, og tåler 4gb ram. Har sjekket at det er riktig type ram. Noen som vet hvor i bios jeg fikser dette? Har ikke lyst å prøve og feile :s

Endret av quijibobo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...