Gå til innhold

Dårlig bilde ved spilling av Blu-ray film

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg ps3 og tenkte at jeg nå skulle koble den opp til min Samsung 50 tommers HD Ready plasmatv og kose meg med filmen 300 i utmerket kvalitet... Men til min store skuffelse så er bildet veldig kornete og i dårligere kvalitet enn fra en vanlig dvd film... Jeg har hdmi kabel og alt... Tror det kun er en innstilling en eller annen plass som ikke stemmer... Grafikken på spill er upåklagelig...

Er det noen der ute som kanskje har vært borti samme problem og har en rask løsning på det?:)

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen filmtrailere eller andre former for ekstramateriell på den platen du kan teste med for å sjekke om bildekvaliteten er bedre der, eller har du evt noen andre Blu-ray-filmer du kan prøve?

Jeg har også hørt at Blu-ray-utgaven av 300 har dårlig bildekvalitet, men nå har jo ikke jeg sett hvor ille fenomenet er hos deg da.

Lenke til kommentar
Er det noen filmtrailere eller andre former for ekstramateriell på den platen du kan teste med for å sjekke om bildekvaliteten er bedre der, eller har du evt noen andre Blu-ray-filmer du kan prøve?

Jeg har også hørt at Blu-ray-utgaven av 300 har dårlig bildekvalitet, men nå har jo ikke jeg sett hvor ille fenomenet er hos deg da.

Blu-ray utgaven av 300 har den billedkvaliteten den skal ha, det er lagt på digital støy og kjørt filmen i en veldig spesiell fargestil (hvis det er riktig navn på det) slik det også var på kinoutgaven, og det er filmskaperens valg. Når den er tro mot det som er meningen er jeg virkelig usikker på om man skal kalle det "dårlig billedkvalitet". Kanskje det er mer riktig at man ikke liker stilen, eller synes filmskaperen har gjordt feil valg, eller noe? Men så lenge BD utgaven er tro og gjenskaper det som er meningen er det greit for meg i hvert fall.

Som demofilm for HD egner den seg kanskje ikke, nei.

Lenke til kommentar

Men den burde kommet med en "advarsel" før filmen starter.

Noe slikt som at filmen framstår slik som produsenten ønsker det, og kan av noen oppleves som kornete, men det er ment slik.

Sikkert mange flere enn meg som har startet filmen, stoppet den, sjekket kabler, innstillinger, kalibrert tv på nytt og balt mye.

Først når jeg søkte på nettet fant jeg ut at det var filmen som var laget for å være slik.

Yes, I know that this is the way the film is "supposed to look," but when you're dealing with a source that is so over-contrasted and "crushed down"—not to mention intensely desaturated and laced with so much video noise that it seems like a swarm of mosquitoes has infested your television—for me, the "wow!" factor is lessened considerably.
Lenke til kommentar

jeg har 300 på HD-DVD, og kan ikke si annet enn at kvaliteten på den er utmerket! tenkte jeg skulle kjøpt den på blu-ray også, men har ikke fått surret meg til det.. Har sett på 300 på hd-dvd på 3 forskjellige tv'er, og alle gangene har filmen vært en drøm å se på ;) ikke noe merkbart kornete eller slikt..

Lenke til kommentar

Har 300 på HD-DVD, og bildet er som nevnt over, grainy fra produsentens sin side. Absolutt ingen film som egner seg for å skryte av HD-TV`en sin nei.

Men igjen, elsket eg den særegne visuelle stilen, ikkje minst filmen var jo skikkelig rå. :)

Lenke til kommentar

Enig med de over angående 300 på HD. Var den første HD-filmen jeg kjøpte og fikk ikke akkurat hakeslepp. Anbefaler Apocalypto for de som har lyst til å se mer av hva HD faktisk kan by på... masse fantasatiske naturscener og sånt som ser helt utrogli bra ut!

Lenke til kommentar

har du stilt inn ps3 screen settings/system settings eller hva den nå heter, til hdmi da eller 720 p? du har en hd ready tv, ikke full hd. så ha riktig settings, sett settings til auto så vil ps3 justere det selv ettersom hva du har!!!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva dere whiner om når dere sier 300 har dårlig bildekvalitet.

Sortnivå, detaljnivå og farger er helt konge. Filmgrainen og støy er to helt vidt forskjellige ting. Grainen som er i filmen passer utmerket.

thomasSim87: hva er poenget i å kjøpe til BD også? HD DVD-utgaven er bedre, mtp PiP. Sett bort i fra at BD har et ekstra lydspor (TrueHD)

Lenke til kommentar
jeg har 300 på HD-DVD, og kan ikke si annet enn at kvaliteten på den er utmerket! tenkte jeg skulle kjøpt den på blu-ray også, men har ikke fått surret meg til det.. Har sett på 300 på hd-dvd på 3 forskjellige tv'er, og alle gangene har filmen vært en drøm å se på ;) ikke noe merkbart kornete eller slikt..

Da er det dårlig kvalitet på HD DVD. Siden 300 skal være kornete.

Lenke til kommentar

Da er det dårlig kvalitet på HD DVD. Siden 300 skal være kornete.

HD-DVD er det utmerket kvalitet på ;) Men er forskjell på dårlig kvalitet, og effekter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...