cabuta Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg har et problem med strømforsyningen min. Hver gang pcen ikke har vært i kontakt i veggen eller strømforsyningen har vært slått av, har det tatt timer før pcen vil slå seg på igjen. Dette er veldig irriterende når jeg skal på lan osv i og med at det har tatt så lenge som 8-9 timer jeg kan slå på pcen. Et lite lys på hovedkortet som indikerer om den har nok strøm til slåes påstår bare å blinker. Når den funker som den skal er dette lyset helt på, uten blinking. Alt er koblet til som det skal og det eneste som hjelper er å faktisk vente de timene de tar. Promlemet denne gangen er at det har vært slik i et døgn nå, uten at det er noe tegn til at den blir bedre. Noen som har noen idé om hva det kan være, og evnt. hvordan det kan fikses? Jeg testet med en gammel strømforsyning som var i den andre pcen. Den virket med en gang, men for det første var den hovedpinnen på 20/24 pinner for liten, og for det andre var det ikke kabler til skjermkortet og harddisken. Jeg orker ikke å sende den inn til reprasjon for det første fordi garantien har gått ut, og det andre at den lager en grusom lyd (har den alltid gjørt). Så da tenker jeg å kjøpe ny. Kan noen komme med forslag til en ny? Jeg har lite peiling på hva jeg trenger, men det er de vanlige 24+4 stikkabelen til hovedkortet, en 6 pinns ledning til skjermkortet, flere av de vanlige 4 hullskoblene og en flat til harddisken. Jeg skriver opp det for jeg ikke har peiling på hva som er normalt/ikke normalt nå til dags. Den jeg har nå er 500w, så jeg trenger vel hvertfall like kraftig. Jeg har ikke så my penger så jeg ser helst at den ikke koster med enn 700kr (kan drøye det til 800kr, men da bør den være verdt det). Ble litt mye dette her, men håper dere kan hjelpe meg med enten det ene eller det andre. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå