Gå til innhold

DIR-615 router til 199?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med denne routeren?

Kom over den på datakjeden.no til 199,-

Og det er jo nesten så billig at jeg forsåvidt kan kaste den om den ikke virker,

men er det noen av dere som har erfaring med denne routeren? er den god ? verdt pengene? virket litt billig liksom..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg handlet denne på Netshops supertirsdag da den var en hundrelapp billigere enn vanlig (395 kontra 495), men må foreløpig si meg svært misfornøyd.

Jeg har hatt min laptop i godt over et år, og har aldri hatt noe problemer med tilkobling til trådløse nettverk, men denne routeren nekter meg plent å være tilkoblet med WEP/WPA-kryptering. Usikret går fint. Jeg har oppdatert firmware og testet alt jeg kan tenke, før jeg kontaktet Netshop, men de henviste meg bare til Dlink. Jeg får se om Dlink finner en løsning, ellers blir den nok returnert kjapt...

Lenke til kommentar

Noen routere har kompatibilitetsproblemer med enkelte nettverkskort. Kan høres ut som du har vært uheldig i ditt valg. Jeg har erfart noe av det samme, bare at jeg får forbindelse 98% av tida men mister denne en gang i blandt med en påfølgende beskjed om feil ved autentisering. Svært irriterende hvis man f.eks. spiller og blir avbrutt. Hvis du har mulighet bør du prøve å koble til med kryptering fra et annet nettverkskort. Det gjorde jeg, og da var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Det er en kjent sak at nyere Dlink routere bla. har STORE problemer med trådløse kort fra Intel. Har hatt en slik selv og har satt opp noen slike på jobb for ansatte, og det er skikelig ustabile greier, selv med nyeste firware. Har sjekket med Dlink flere ganger og kommer ingen vei der.

Lenke til kommentar

Jah... Samme inntrykk har jeg fått. Har en supportsak hos DLink nå, men etter å allerede ha testet alt han foreslo måtte han til slutt innrømme at de har "store" problemer med en del Intel-kort, som jeg selvfølgelig har i laptopen. Rart egentlig, for Intel er jo ganske store i innebygde nettverkskort i laptoper og slikt, menmen... Så nå vet jeg ikke om jeg bare må benytte angreretten hos Netshop, eller høre om de har en annen løsning å foreslå...

Lenke til kommentar

Hallois gutter. Har en dlink ruter selv(DGL-4300), og jeg hadde store problemer med å få den stabil.Den kutta rett som det var, og jeg var på nippet til å gi opp. Helt til jeg leste om problemer som kan oppstå hvis

en har mye trådløst i huset. Jeg skiftet kanal(frekvens) både på ruter og trådløskort i bærbar og vips var den dønn stabil. Har faktisk restartet den bare 2 ganger på 1,5 år og det må være veldig bra.

Det kan ivertfall være verdt et forsøk.

NB.Jeg har Intelkort i bærbaren jeg også, og var sikker på at det var problemet.

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...