Gå til innhold

Er kreatin bare til trening?


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

I dag fikk jeg min første pakke med kosttilskudd, begynner med hard trening nå, etter å ha "varmet opp" i 1.5 mnd.

 

Har Kreatin, d-pinol og D-ribose.

 

Det jeg lurer på er, jeg trener 5 ganger i uken, 4 dager er styrketrening, 1 dag er 40 min jogging7sykling (20 min hver). I tillegg jogger jeg til og fra treningssenteret (ca 30 min tilsammen) og 20 min ekstra senere på dagen.

 

Skal jeg bare bruke kreatin, og de andre 2, de dagene jeg trener styrke, eller på jogge/løpedagen også?

 

Og i helgene, skal jeg ikke bruke noen av dem jeg har kjøpt da? Eller bare ha omtrent samme dose som vanlig, utenom de kapslene det står på pakken jeg skal ta "før trening". D-ribose står det jo "før trening/etter trening" på, så den er vell da ikke noe å bruke i helgene, siden jeg ikke trener da?

 

Bruker protein pulver også, visst dette har noe å si :) På d-pinol står det jeg skal ta 1-2 kapsler før protein og kreatin inntak, men ikke noe om hvor lenge, er det bare å ta 1-2 minutter før, eller må jeg venter 10 minutter fks? Noen som vet?

 

Takker for alle svar folkens :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå opnet jeg d-pinitol pakken, kapslene var av plastikk og kunne opnes, regner med jeg da skal opne dem, blande ut i vann og drikke?

 

Synest det er dårlig at det ikke står noe om dette på pakken hvordan man skal gjøre det, føler meg som en idiot. :(

 

Takk for linken, ser det står man skal drikke rundt 4 liter vann om dagen, men jeg drikker en del melk i proteinshakes om dagen, rundt 1.2 liter melk per dag.

 

Burde jeg skifte ut dette med vann?

 

Takk for hjelpen hittil :)

Endret av genetex
Lenke til kommentar

Hvis produktet er levert i passende store kapsel-lignende objekter, vil jeg tro at med mindre produsenten er avkom etter et søskenpar, så er det lagd for å svelges ned med væske.

 

Hvis du føler deg tryggere av dette, så kan du prøve å ha en kapsel i munnen en stund, og hvis den går i oppløsning er den lagd for å svelges.

Lenke til kommentar

Nei en kompis også mente det samme som deg, så jeg tar en skikkelig råkjangs og bare svelger dem jeg. ;)

 

Men, siste spørsmålet mitt da, gjør det noe at jeg drikker en del melk istedet for vann når jeg tar kreatin, eller skal jeg skifte om og bruke vann i proteinshaken min? (trokke det smaker så godt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...